El conseller de Territori, Juli Fernàndez, defensa una “millora i modernització” de l’aeroport del Prat, però contemplant els consensos i respectant les normes europees, tal com ha expressat durant una interpel·lació de Cs al ple del Parlament. “Compartim la necessitat que hi hagi un aeroport que tingui més connexions intercontinentals, que sigui un element de prosperitat i de benestar. El que hem de fer és intentar treballar perquè tinguem aquest instrument i la màxima capacitat de governança per poder prendre decisions”, ha afegit el conseller, segons ha recollit l’ACN.
Tot i que Fernández no ha volgut emprar el terme “ampliació”, aquesta és la principal manera amb què els agents socials i grups parlamentaris com el PSC i Junts aposten per modernitzar la infraestructura; l’ampliació s’ha convertit en un dels principals esculls en les negociacions dels pressupostos, ja que el PSC insisteix a incloure el desbloqueig del projecte en els comptes, mentre que l’executiu català sosté que ha de negociar-se a part perquè és un projecte polèmic amb “molts serrells”, coma ara, l’important impacte mediambiental que pot suposar a l’espai natural de la Ricarda i del delta del Llobregat. Per això, l’executiu manté que l’ampliació de l’aeroport requereix negociació i consens amb la resta de grups parlamentaris.
El conseller tampoc ha volgut respondre sobre la seva posició respecte al tram de la B-40 entre Sabadell i Terrassa, el Quart Cinturó, que també bloqueja la negociació i un acord pels pressupostos amb el PSC. Després que ERC s’obrís a estudiar el projecte esmenant la moció del PSC, aquest va rebutjar l’esmena, i finalment aquest migdia al ple del Parlament es votarà la moció del PSC sobre infraestructures, que inclou la B-40 i l’ampliació del Prat. Una votació que pot donar una estocada a la negociació dels comptes.