El Govern ha adjudicat per un import de 8,4 milions d’euros el manteniment i la vigilància dels trams de la C-32 i la C-33 que a partir d’aquest dimecres deixen de tenir peatge. El contracte, que s’allarga fins al març, s’ha adjudicat a una UTE formada per les empreses Sorigué Acsa, COMSA i Innovia Coptalia. Inclou les operacions de vigilància i ajuda a la vialitat, de conservació i de programació, seguiment i control dels 130 kilòmetres de xarxa viària corresponents a la C-32 a Montgat-Mataró-Palafolls, i a la C-33 a Barcelona-Montmeló, així com les connexions amb l’N-II i diversos ramals de connexió de la C-32. Segons el Govern, el contracte ha de permetre garantir unes “condicions adequades per a la conducció en aquestes vies les 24 hores del dia i els set dies a la setmana i respondre a qualsevol incidència”.
El contracte inclou la gestió i manteniment dels túnels i de les seves instal·lacions associades, de viaductes i altres estructures, dels elements funcionals de la carretera (ferm, drenatge, senyalització, barreres de seguretat, entre d’altres), la neteja, el manteniment de talussos i terraplens, la resposta a situacions d’emergència o la vialitat hivernal (neteja de neu o gel). El contracte també inclou els treballs de senyalització així com el desmuntatge de les cabines actuals. El Govern assumirà aquest cost de manteniment mitjançant els pressupostos de la Generalitat.