La Generalitat, a través de la conselleria de la Presidència, intenta gestionar les conseqüències del desgavell i el caos viscuts pels més de 13.000 opositors que s’examinaven el cap de setmana passat per tal d’estabilitzar la seva plaça. Després de donar les primeres explicacions i disculpar-se formalment amb les persones afectades, el Govern ha pres una sèrie de mesures, com ara destituir la directora general de Funció Pública, reunir-se amb els sindicats, canalitzar les queixes de les persones afectades o multar i voler rescindir el contacte a l’empresa subcontractada per a organitzar les proves. Precisament, aquesta última, Cegos, ha emès un dur comunicat en el qual carrega contra la gestió de la Generalitat i l’acusa d’haver comès “incompliments”, obstaculitzant així la correcta organització dels exàmens.
L’empresa ha volgut mostrar-se contundent contra la Generalitat arran de les crítiques d’aquesta a la gestió i organització que s’havia fet de la jornada, en la qual es van viure retards, violacions d’anonimat i cancel·lacions d’exàmens. Cegos ha començat el comunicat assenyalant la complexitat especial de la tasca encomanada, ja que “hi havia moltes convocatòries” i un nou format d’execució, però manté que el seu objectiu era complir el contracte, tot i “no disposar de tota la informació ni en temps ni en forma per part de l’administració”.
En aquesta línia, l’empresa acusa la Generalitat d'”incompliments”, assegurant que no va facilitar les condicions adients per poder fer els exàmens, que a la meitat de les aules hi havia més convocants del que corresponia i que hi va haver molts retards en l’entrega de les proves. Tal com exposa l’empresa, la Generalitat no va complir correctament les tasques que tenia i que constaven en el contracte (disposar dels espais adequats, assignar i distribuir els candidats a les aules, i elaborar els quaderns de preguntes i els fulls de respostes).
Finalment, l’empresa també critica que hi hagués “canvis sobrevinguts d’assignació de persones a les aules, que en particular afectaven persones amb necessitats de mesures adaptatives”, i que la Generalitat va ignorar el termini per lliurar els exàmens, ja que el dia abans encara faltaven per rebre 16 tipus d’exàmens, segons sosté l’empresa.
D’altra banda, en el comunicat, l’empresa retreu que “desconeixen” la base jurídica sobre la qual la Generalitat pretén rescindir-los el contracte, un fet que, segons exposen, tampoc no se’ls ha comunicat oficialment.
Amb tot, Cegos assegura que veu un “possible incompliment o compliment defectuós per part de la Generalitat”, però treu pit del seu “compromís amb la bona finalització d’aquest procés”, motiu pel qual assegura que continuarà amb el procés de custòdia i correcció de les proves per salvaguardar els drets dels aspirants.
El comunicat, però, no esmena ni fa autocrítica de les tasques encomanades a l’empresa que, efectivament, també van anar malament. L’empresa era l’encarregada de la impressió de quadernets d’exàmens, elaboració i impressió dels fulls de codis de barres, elaboració i impressió dels fulls de resposta autocopiatius, preparació de sobres etiquetats, recollida dels fulls de resposta i els quadernets dels exercicis, lectura òptica dels fulls de resposta i obtenció i lliurament dels resultats a l’OSP/SGS, destrucció dels quadernets dels exercicis de totes les proves ja realitzades i, finalment, de la vigilància i supervisió d’exàmens (aquesta última, subcontractada a una altra empresa). Els interins van denunciar hores d’espera per a un examen que no va arribar perquè no hi havia prou exemplars, distància massa petita entre opositors, exàmens no custodiats o mòbils dins l’aula.