Edició 2492

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 23 de maig del 2025
Edició 2492

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 23 de maig del 2025

Docents de llengües i ciències expressen el seu malestar amb Educació pels canvis al currículum de batxillerat

La conselleria està decidida a no incloure una tercera hora de llengua tot i que els docents avisen queés "més necessari que mai"

|

- Publicitat -

Els docents de llengua catalana i castellana, agrupats en la plataforma DocentsCat, han expressat el seu “profund desacord” amb el Departament d’Educació per no incloure una tercera hora de llengua al batxillerat. Per la seva banda, Ciències en Perill ha lamentat que Educació dona l'”estocada final” a la formació de les ciències. Totes dues plataformes han explicat que la conselleria els va comunicar aquest dimarts que tirava endavant la proposta de modificació de currículum de batxillerat com havia plantejat inicialment, és a dir, fusionant les assignatures de Física i Química; i Biologia, Geologia i Ciències Ambientals, entre d’altres. Totes dues agrupacions han expressat que no s’han sentit escoltades pel Departament d’Educació.

Publicitat

En un comunicat, DocentsCat lamenta que mentre la conselleria ha intentat prendre alguna mesura per pal·liar les repercussions en altres decisions “crítiques”, en el cas de la llengua “hi manté el més absolut menysteniment sense buscar cap solució a la demanda”. La plataforma ha alertat que aquesta decisió suposa “un pas enrere” en un moment en què el domini de la llengua és “més necessari que mai per garantir l’èxit acadèmic i professional” dels joves.

Els docents han afirmat que el Departament no ha tingut la deferència de mostrar-se interessat per les seves demandes. Per tot plegat, ha tornat a reclamar a la conselleria que obri un espai de diàleg “real” amb el professorat sobre els canvis al currículum.

Alerta per la formació en ciències

Per la seva banda, Ciències en Perill ha criticat que amb els canvis s’haurà d’explicar el mateix temari en la meitat de temps, passant de quatre hores per matèries a dues hores per matèria.

La plataforma ha explicat que en la reunió d’aquest dimarts han comunicat al Departament que el que han aconseguit és “un consens en contra de la fusió” i ha lamentat que s’ha escenificat “un diàleg que no ha existit mai”. “No se’ns ha fet cas ni a nosaltres, ni a les universitats, societats científiques, col·legis professionals, claustres de centres educatius ni famílies preocupades per la formació dels seus fills”, ha afirmat.

Com ja van anunciar la setmana passada, Ciències en Perill ha confirmat que si no hi ha marxa enrere en aquest “despropòsit”, els docents de ciències no corregiran els exàmens de selectivitat. Sobre això, que no és una mesura contra els alumnes sinó que és una forma de lluitar contra una reforma “que empitjora greument la formació científica de l’alumnat i amplia les desigualtats entre centres i estudiants”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí