Nou cas de discriminació lingüística al País Valencià. Una usuària de Twitter ha denunciat públicament el tracte degradant que va patir per part d’un membre del personal de seguretat de la sala musical La 3 Club, el qual va insultar i menysprear tant la clienta com la seva llengua materna, en haver-se dirigit ella a l’home en català.
La usuària, de nom Blanca, explica que va ser l’encarregada d’organitzar un esdeveniment per a 80 persones a la sala La 3 Club. Quan era a la cua amb la resta de companys, va dirigir-se a un dels membres del personal de seguretat en català. Aquest de molt males maneres i demostrant un gran menyspreu pel català, en lloc d’atendre-la va exigir-li que li parlés en castellà; segons explica la víctima, l’home va enviar-la a “prendre pel cul” i va dir-li “no penso aprendre el teu idioma de merda, jo soc andalús”.
L’home va apartar la víctima de la cua, ignorant-la mentre ella li demanava el full de reclamacions i parlar amb el seu superior. Finalment, quan aquest va arribar, va dir-li a la noia que “no pot exigir als empleats que parlin valencià” i va preguntar-li si ella no sap parlar castellà, afegint a més “tothom l’aprèn a l’escola”.
L’ONG del català Plataforma per la Llengua País Valencià ha animat a la víctima a fer arribar la queixa per tal d’indicar-li les accions que pot emprendre. El director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme del País Valencià, Rubén Trenzano, també ha posat a disposició de la víctima l’Oficina de Drets Lingüístics.
El guàrdia de seguretat de @La3Club em va exigir que li parlara en “español”.
Li vaig contestar si hi havia algú que em podia atendre en valencià.
Molt amablement em va enviar a “tomar por culo” i em va dir “no pienso aprender tu idioma de mierda, yo soy andaluz”fil👇🏼
— Blanca Garcia-Oliver (@BlancaGarcia_O) December 23, 2022