Edició 2457

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 18 de abril del 2025
Edició 2457

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 18 de abril del 2025

Detinguts tres militants de l’esquerra independentista per la destrossa d’una carpa d’Aliança Catalana el gener

Un simpatitzant de la formació d'ultradreta va patir una caiguda i va haver de ser hospitalitzat

|

- Publicitat -

Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest dissabte tres persones vinculades a l’esquerra independentista per la destrossa a finals de gener d’una carpa d’Aliança Catalana a Barcelona. Ho ha denunciat aquest dissabte Alerta Solidària, que ha detallat que els tres arrestats són membres d’Endavant i un d’ells és, a més, militant de la CUP. Els fets es van produir dissabte 25 de gener quan un grup de persones es va desplaçar a la plaça Comas i va intentar desmuntar per la força una paradeta informativa d’Aliança Catalana. En el forcejament, un militant de la formació d’ultradreta va ser tirat a terra i va haver de ser hospitalitzat amb un fort cop al cap.

Publicitat

(Aquesta actualització inclou informació de fonts policials)

La policia catalana ha anat a buscar els tres detinguts a casa seva, a Barcelona, i els atribueix els càrrecs de danys materials, robatori de material, coaccions i lesions lleus. Un d’ells ha estat arrestat en sortir del domicili i els altres dos han anat directament on es trobaven els agents. Són a la comissaria de les Corts de Barcelona i està previst que diumenge passin a disposició judicial. De fet, l’esquerra independentista ha convocat una concentració de suport als arrestats diumenge al matí a la Ciutat de la Justícia.

Fonts policials han confirmat a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) que les detencions tenen a veure amb els fets de la plaça Comas del 25 de gener i que els detinguts són tres: dues dones i un home.

La portaveu d’Alerta Solidària ha assegurat a la premsa que les detencions són “un pas més de l’assetjament constant que exerceix Aliança Catalana” i ha advertit que “només hi ha dos camins”: “O estem al costat d’Aliança Catalana o de la banda de la llibertat política i dels drets socials”. “No ens confondran amagant-se darrere de l’estelada”, ha avisat, ja que Aliança Catalana vol “reforçar l’estat espanyol, les seves lleis repressives i els seus cossos policials”, ha afegit.

Et pot interessar  Nou embat de la injustícia espanyola: el Suprem confirma que no amnistia Puigdemont ni Comín pel delicte de malversació

Des de la CUP, la portaveu Su Moreno ha considerat una “ofensiva repressiva” la detenció de “tots aquells que combaten els discursos d’odi”. Els anticapitalistes han considerat “innecessàries” les detencions “per un acte de protesta contra el feixisme”. “Combatre l’extrema dreta no és cap delicte”, ha assegurat.

Publicitat

Opinió

1 COMENTARI

  1. Simplent comentar el subtítol de la notícia “Un simpatitzant de la formació d’ultradreta va patir una caiguda i va haver de ser hospitalitzat”. La veritat, tal com es veu claríssimament al vídeo, és que un individu posava la traveta a la víctima per darrere dels turmells mentre un còmplice l’empenyia pel pit. La caiguda d’esquena, perillosíssima, va ser provocada de manera voluntària, premeditada i artera per dos atacants combinats.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí