Nova denúncia per discriminació del català. L’ha fet -via Twitter- una passatgera d’un ferri de l’empresa Baleària, que explica que va preguntar en la seva llengua a un treballador si es podria utilitzar la piscina durant el trajecte Ciutadella-Barcelona. “Te he entendido, pero háblame en español”, va dir-li ell, i ella va contestar-li que “em sap greu, però jo parlo català”. “Pues no habrá piscina”, va etzibar-li l’empleat.
Sobre el respecte als drets lingüístics, teniu alguna cosa a dir, @Balearia? Ferry Ciutadella-BCN:
-Hola, sabeu si la piscina es podrà fer servir durant el viatge?
– Te he entendido pero háblame en español.
-Es que em sap greu però jo parlo català.
– Pues no habrá piscina.— • Natalia Touzón • 🎗 (@ntouzon) 11 d’agost de 2018
Arran d’aquest cas, altres usuaris de Twitter (entre ells, l’actor Fermí Fernàndez) han denunciat situacions similars en vaixells de Baleària.
Fa molts anys ja vaig tenir el mateix problema. Tant amb el personal de bodega com amb la tripulació: soberbis i maleducats. @Balearia no és una opció a recomanar.
— Fermí Fernàndez (@Fermi_Fdes) 12 d’agost de 2018
“Ens disculpem per una resposta que no s’adiu al nostre estàndard o model d’atenció al client”, ha respost l’empresa, amb seu al País Valencià, davant la polseguera que el cas ha aixecat a la xarxa.
Hola Natalia com t’ha comentat el director d’hotel ens disculpem per una resposta que no s’adiu al nostre estandard o model d’atenció al client.
— Baleària (@Balearia) 11 d’agost de 2018