Un ciutadà de Palma ha denunciat a través de Twitter que l’Empresa Municipal de Transport de Palma (EMT) ha vulnerat els seus drets lingüístics. Concretament, ha telefonat a l’atenció al client per un motiu laboral i la persona que l’ha atès li ha demanat que canviés al castellà perquè no l’entenia en català.
“He hagut de canviar de llengua… Què trobes que hem de fer?”, ha preguntat a l’Ajuntament de Palma. Poc després, l’EMT ha contestat amb una piulada dient que lamenten “la incidència”, però s’excusen al·legant que tenen personal en pràctiques.
“Ja està corregit. Des de l’EMT Palma atendrem sempre al ciutadà en la llengua oficial de la seva elecció. Gràcies per la informació”, han afegit. Si bé han admès l’error i han contestat educadament, és preocupant que una empresa pública no comprovi que el personal, en pràctiques o no, ha de poder atendre els ciutadans en la llengua pròpia del territori.
Bon dia. Lamentem la incidència. Tenim personal en pràctiques que rota en diferents tasques i no ens havíem adonat d’aquest problema. Ja està corregit. Des de l’EMT Palma atendrem sempre al ciutadà en la llengua oficial de la seva elecció. Gràcies per la informació.
— EMT de Palma (@EMT_Palma) May 30, 2022