Edició 2376

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 26 de gener del 2025
Edició 2376

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 26 de gener del 2025

Consum potenciarà la mediació amb una trentena de sessions informatives i més formació per als professionals

La mediació va resoldre prop del 50% de les reclamacions gestionades el 2023 per l'ACC

|

- Publicitat -

L’Agència Catalana del Consum (ACC) desplegarà un pla per potenciar la mediació amb una trentena de sessions informatives arreu de Catalunya i més formació per als professionals dels serveis públics, a través de la 2a Jornada de Mediació de Consum que se celebrarà el 7 de febrer a la seu de l’Escola del Consum. L’ACC vol posar en valor la mediació com una de les eines més adequades per a la resolució extrajudicial dels conflictes de consum. De fet, la mediació va resoldre prop del 50% de les reclamacions gestionades el 2023 per l’ACC (fins a 7.699 casos dels prop de 15.500). La majoria dels casos resolts van correspondre a empreses de subministraments de llum, aigua i gas (31,55% respecte del total de reclamacions resoltes per mediació).

Publicitat

Van seguir les reclamacions del sector de la telefonia i internet (13,68%) i els transports (10,14%). D’altra banda, durant el 2025 l’Agència Catalana del Consum renovarà els convenis de col·laboració ja existents amb diverses organitzacions empresarials i fomentarà la creació de nous protocols per establir línies de col·laboració i cooperació amb l’objectiu de potenciar els mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes entre empreses i gremis. La generalització de la mediació com a mecanisme per a la resolució de conflictes és un objectiu de l’ACC, per tal de garantir als consumidors vies que els permetin l’exercici dels seus drets davant de qualsevol discrepància en la compra o la contractació de productes i serveis, i molt especialment en les relacions de consum en els serveis bàsics.

La mediació és un procediment voluntari, gratuït, senzill i àgil que reflecteix el propòsit que el diàleg de bona fe, i la recerca de solucions acceptables per a les dues parts en conflicte, substitueixi la confrontació i el recurs a la via judicial.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí