Edició 2433

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 24 de març del 2025
Edició 2433

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 24 de març del 2025

Comuns crida a la mobilització per Rodalies i demana a PSC i ERC que siguin valents amb el transport públic

Candela López demana a Junts que "no s'equivoqui de bàndol" a Madrid i que doni suport a la "majoria plurinacional"

|

- Publicitat -

Els Comuns han fet una crida a la mobilització contra el “caos” a Rodalies que aquest dissabte es viurà a diferents ciutats de Catalunya amb manifestacions que reclamen millores al servei. En el marc del Consell Nacional de la formació, que s’ha celebrat aquest divendres, la coordinadora nacional del partit Candela López, també ha assegurat que la formació té un missatge “clar” per a PSC i ERC, als quals ha demanat aprofitar la majoria progressista per millorar “les condicions de vida” de la ciutadania a través de “polítiques valentes i atrevides” en àmbits com el transport públic, els drets laborals o també en el camp de l’habitatge.

Publicitat

López ha afegit que si bé aquest missatge es fa en clau de política catalana, la formació també en té un en clau estatal per a Junts. A parer de la coordinadora nacional dels Comuns, els de Carles Puigdemont no han d’oblidar que “la defensa dels catalans passa únicament per garantir la majoria plurinacional al govern de l’Estat”. “Junts no s’ha d’equivocar de bàndol”, ha subratllat.

Per la seva banda, la també coordinadora nacional Gemma Tarafa ha criticat la “desinversió crònica” a Rodalies, tot afirmant que des del 1990 s’hi han invertit 3.000 milions d’euros, mentre a la xarxa de llarga distància la xifra ha estat de 60.000 milions.

Alhora s’ha mostrat contrària a l’aposta del govern de Salvador Illa per l’ampliació de l’aeroport del Prat. “No pot ser que la Generalitat destini tant de temps i recursos a l’ampliació de l’aeroport per rebre vint milions de turistes quan no tenen resolta la mobilitat bàsica, que és Rodalies”.

Et pot interessar  PSC, Junts, ERC, PP, Comuns i CUP registren una proposició de llei de mesures urgents per "erradicar" el sensellarisme

També ha avançat que en el ple monogràfic de la setmana que ve al Parlament sobre la xarxa ferroviària de proximitat els Comuns exigiran un “calendari clar” per saber “quan acabarà el caos” a Rodalies i demanaran que es nomeni “ja” un nou coordinador de la xarxa a Catalunya.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí