Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Fibracat TV compleix el primer aniversari amb més de 200.000 telespectadors diaris

|

- Publicitat -

Fibracat TV, el canal de TDT en català impulsat per l’operador global de telecomunicacions Fibracat, compleix el seu primer any de vida superant objectius: s’acosta als 225.000 telespectadors diaris de mitjana després de només 12 mesos en antena. Segons un estudi de l’empresa Konodrac, que mesura l’audiència de forma digital i en temps real, més de 45.000 smartTV es connecten cada dia al canal en algun moment.

Publicitat

Si s’extrapola aquesta xifra, tenint en compte que només el 57% de les llars tenen smartTV (segons l’Associació de la publicitat i la comunicació digital a Espanya), i comptant que hi ha 2,5 persones de mitjana per vivenda, es pot concloure que 225.000 persones veuen Fibracat TV en algun moment del dia. Els dies feiners l’audiència mitjana és de 46.000 smartTV connectades i el cap de setmana arriba a les 65.000. Si es mira l’acumulat durant tot un més, la xifra d’smartTV que es connecten al canal és de 380.000 de mitjana.

La presidenta de Fibracat TV i cofundadora de Fibracat, Meritxell Bautista, es mostra molt orgullosa pels resultats d’aquest primer any: “crear un canal de televisió va ser titllat de bogeria, però ens estem fent el nostre petit espai en el panorama mediàtic, amb una proposta televisiva radicalment diferent per la temàtica i els formats. Som capdavanters creant una nova tendència en la televisió catalana que altres repliquen. Som conscients que vam néixer per revolucionar la TDT a Catalunya i ho estem aconseguint”. Bautista recorda que el que també fa única Fibracat TV és que “és un canal de TDT que no vol guanyar diners i que té un Propòsit, en majúscules: ser una tele feminista que reivindica el paper de la dona i difon referents femenins en sectors tan diversos com la tecnologia, la recerca o la medicina”.

Per a la directora del canal, Maria Darnell, “complir una any ja és un gran triomf per a un projecte televisiu sense famosos, ni sèries, ni pel·lícules ni programes convencionals. A poc a poc estem consolidant un model que no s’assembla a cap altre canal ni vol competir amb ningú.” Pel que fa als objectius per al proper any, el canal vol consolidar la seva programació i guanyar-se la confiança de més empreses que creguin en el seu propòsit i s’uneixin al projecte.

Fibracat TV arriba al 92% de Catalunya amb una proposta diferenciada: continguts innovadors en els seus formats i una programació centrada en dona i tecnologia (més del 50% del total). No emet pel·lícules, ni sèries ni programes convencionals, sinó espais divulgatius i entrevistes amb una durada d’entre 5 i 30 minuts i, en alguns casos, amb formats que tenen semblances amb els que podem trobar a xarxes socials. Més del 80% de la programació és de producció pròpia i el 94% creada a Catalunya. A més, és l’únic canal de TDT amb difusió a tot Catalunya que supera el 95% de contingut en català. Un altre tret diferencial és el seu manifest fundacional, que prioritza l’objectiu de contribuir a l’avanç cap a una societat on la igualtat sigui real, efectiva i definitiva.

Fibracat TV ha guanyat el Reconeixement a la Qualitat Lingüística Empresarial, que atorga l’Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC), i també ha rebut el reconeixement de l’Institut d’Estudis Catalans per la seva tasca de visibilització del talent femení i empoderament de la dona amb una menció honorífica en el Premi Creu Casas. A nivell internacional, la seva presidenta, Meritxell Bautista, va rebre el premi de la Fundació IWEC 2020 per la seva trajectòria i el projecte de Fibracat TV.  El canal també ha tancat acords de col·laboració amb entitats com l’Observatori de la Dona i la Nit de les Telecomunicacions.

Entre els programes de Fibracat TV més vistos, destaca ‘Feministic’, espai presentat per Ana Polo, periodista, humorista, reportera i guionista. En clau d’humor i en monòlegs de 5 minuts, analitza temes com la falta de dones en el món TIC, els “haters” i el masclisme o l’assetjament a les xarxes socials. ‘Connectades’, programa d’entrevistes on les protagonistes són dones amb talent de diferents sectors (científiques, emprenedores, artistes, etc) i l’entrevistador és un assistent de veu. Entre les convidades: la model Judit Mascó; l’estilista Marta Pontnou; la periodista Bea Talegón; la productora i directora de cinema Isona Passola o la directiva d’HP Guayente Sanmartín.

Un altre programa destacat en el rànking d’audiències és ‘L’enginy (in) VISIBLE’, on la professora de la UPC i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, Núria Salan, presenta dones que han fet progressar la humanitat però són autèntiques desconegudes per a la majoria. I ‘Stem arreu’, que viatja pel món per visibilitzar dones que han fet estudis #STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) a universitats catalanes, i que desenvolupen la seva carrera a empreses i institucions dels 5 continents.

El canal prepara noves estrenes com ‘Lab06’, creat amb la col·laboració de la Universitat de Manresa amb l’objectiu d’apropar la ciència als més petits i ‘La mare del Tano’, on Alba Carreras i Àngela Monge parlaran de les maternitats amb un toc d’humor. Una altra novetat serà ‘Xarxa de dones’, que presentarà dones del sector de la moda a través de les seva presència a xarxes.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut