Edició 2185

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de juliol del 2024
Edició 2185

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de juliol del 2024

Com serà la nova ronda de Sant Antoni de Barcelona?

|

- Publicitat -

La nova ronda de Sant Antoni no preveu asfalt ni trànsit de cotxes, segons l’avantprojecte anunciat per l’Ajuntament de Barcelona a veïns i entitats. Segons defensa el consistori, la rehabilitació promou la pacificació d’un espai més verd, així com més zones de relació i afavoreix la mobilitat sostenible, el transport públic, la vida de barri i el comerç local. El disseny segueix el model Superilla Barcelona i substitueix l’asfalt per pedra natural. La intervenció permet guanyar 15.600 metres quadrats d’espai per a vianants, zones verdes i usos ciutadans, afegeix el consistori.

Publicitat

La remodelació, que pretén recosir els barris de Sant Antoni i el Raval, integra el pas de les bicicletes i dibuixa un sol carril bus exclusiu de baixada entre Villarroel i Comte d’Urgell. També renova el carrer de Tamarit i la plaça del Pes de la Palla per convertir-la en un espai amb una “superàrea de joc”.

Retirada de la polèmica llosa

Ara s’iniciarà un espai de participació per concretar i validar la proposta i redactar el projecte executiu, que afectarà el tram que va del carrer Comte d’Urgell al Floridablanca. La previsió de l’Ajuntament és començar les obres a finals de juny, però el govern municipal subratlla que els canvis a la ronda seran “immediats”. Després de mesos de pressions de l’oposició en bloc i la ciutadania per la polèmica llosa, Colau anuncia que el pròxim dilluns, 14 de novembre, ja es començarà a retirar la plataforma de formigó.

El desembre del 2018 la ronda es va recuperar per a ús veïnal després de nou anys d’acollir les carpes provisionals del Mercat de Sant Antoni. Aleshores es va adequar la llosa per recuperar-la per a usos ciutadans, però els grups al consistori van denunciar l'”abandonament” de l’àrea.

Fi del bus contra direcció pel carrer Comte d’Urgell

Arran de les trobades amb els veïns es van consensuar les premisses bàsiques que ara recull l’avantprojecte, més espai verd, noves zones d’estada i de joc, consolidació del carril bici que ja funciona a la ronda, nous espais de càrrega i descàrrega que funcionin a certes hores del dia -dels 2 actuals a 18- i resoldre el pas del transport públic i la situació del bus contra direcció pel carrer Comte d’Urgell.

En total, es projecten més de 1.800 metres quadrats de verd urbà i uns 160 arbres, dels quals una cinquantena són nous. També es creen espais amb activitats diverses, més zones de passeig i d’ombra i jocs infantils.

Pel que fa al carril bici, entre Comte d’Urgell i Villaroel se’n preveu un de bidireccional estàndard, i entre Villaroel i Floridablanca amb botonadures. La solució proposada per al transport públic preveu un carril bus exclusiu de baixada de Villarroel a Comte d’Urgell. El tram Floridablanca-Villarroel queda “completament pacificat”, afirma el consistori. S’elimina, així, el pas del bus contra direcció que hi ha avui dia pel carrer Comte d’Urgell.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut