El Govern de la Generalitat ha posat sobre la taula l’opció d’ampliar l’aeroport del Prat construint una pista sobre el mar. Com era d’esperar, una proposta d’aquesta mena ha causat una allau de reaccions per part dels diferents partits polítics. El portaveu d’En Comú Podem al Parlament, David Cid, ho ha qualificat “d’ocurrència del segle passat”. En declaracions als periodistes des de Santa Perpètua de Mogoda, ha recordat que som al segle XXI i ha demanat un “debat seriós”.
“Alguns volen convertir Barcelona i Catalunya en el Qatar del Mediterrani”, ha lamentat. D’altra banda, en referència al judici que afronta la presidenta de Junts, Laura Borràs, per la seva gestió al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), Cid ha afirmat que es tracta d’un presumpte cas de corrupció i ha criticat que tant CDC, PDeCAT com ara Junts tingui la “mateixa” actitud davant aquests casos.
Per altra banda, el secretari general de Junts, Jordi Turull, creu que la proposta està completament “fora de lloc, fora dels temps i de les necessitats ambientals”. En un acte a Piera, Turull ha subratllat que no volen “restar bondat” als promotors de la idea però creu que seria “curiós” que el Govern estudiés “seriosament” aquesta proposta.
També ha recordat que el que van plantejar des de la formació, que parlava d’ampliar 300 metres la pista “es va bloquejar des de dins del Govern” malgrat ser una “proposta seriosa” pensada per “impulsar l’economia de Catalunya” alhora que també “mirava de protegir la Ricarda i fer compatible amb major capacitat de vols, sobretot intercontinentals”. Per al representant de Junts, el debat de l’aeroport s’hauria de centrar en la gestió perquè sigui una referència en comptes d’una “sucursal de l’aeroport de Madrid”. “Això és el que hauria de centrar el debat”, ha reblat.
El ministre de Cultura i Esports, Miquel Iceta, ha posat en dubte que la proposta s’aguanti mediambientalment. “No deixa de ser curiós que hi havia un problema per ampliar la pista i ara sembla que no només no hi ha un problema sinó que la farem sobre el mar”, ha afirmat en una entrevista a ‘Catalunya Ràdio’. Segons Iceta, els experts són els que han de decidir la fórmula per ampliar el Prat però ha apuntat que “allargar una pista que ja hi és serà menys que una nova pista sobre el mar”.
També n’ha opinat Salvador Illa. El primer secretari del PSC considera que “des d’un punt de vista ambiental sembla més beneficiós allargar una pista que no fer-ne una al mar”. En una atenció als mitjans des del Museu d’Història de la Immigració a Catalunya de Sant Adrià del Besòs, Illa ha dit que caldrà “valorar tècnicament totes les opcions” per augmentar la capacitat de l’aeroport del Prat.
Per la seva banda, el candidat socialista a l’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha celebrat que s’hagin començat a plantejar diverses “alternatives” per aconseguir l’ampliació d’aquesta infraestructura. Tot i no tenir tots els detalls de la iniciativa, l’alcaldable ha dit que no sembla l’opció més econòmicament eficient ni la que té menys impacte sobre el medi.