Segueix el desacord entre el Gobierno de l’Estat i les comunitats autònomes sobre com tractar el final de curs escolar i, especialment, en les qualificacions que s’han de posar, en una nova intromissió de l’Estat en competències ja transferides.
La ministra d’Educació i Formació Professional, Isabel Celaá, ha defensat flexibilitzar els criteris d’avaluació d’aquest curs escolar per “protegir als alumnes més vulnerables” i es pren les observacions d’alguns consellers territorials com a “resistència a adherir-se a la proposta del Ministeri d’Educació” per facilitar la promoció de curs dels estudiants i dedicar el tercer trimestre escolar al reforç i repàs de continguts.
Celaá assegura que mentre “la immensa majoria de les comunitats s’han adherit a l’acord en la seva integritat, unes altres, les menys, han mostrat la seva disconformitat amb algun dels punts”.
Per un cantó Andalusia, Castella i Lleó, Euskadi, Comunitat de Madrid i Regió de Múrcia han reclamat al Ministeri d’Educació que estableixi criteris comuns de promoció, titulació i permanència per al conjunt de les comunitats autònomes mentre que Euskadi al·lega que seguirà el seu propi pla i el conseller Bargalló va dir que “sentint la ministra parlar de la reunió telemàtica que vàrem mantenir, vaig pensar que no podia ser la mateixa a la qual jo havia assistit”.
.