Edició 2199

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 02 de agost del 2024
Edició 2199

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 02 de agost del 2024

Brussel·les pren nota de la decisió d’IAG sobre Air Europa: “La compra hauria afectat negativament la competència”

La Comissió Europea reitera que els remeis proposats per la companyia "no abordaven plenament totes les preocupacions"

|

- Publicitat -

La Comissió Europea ha pres nota de la decisió anunciada aquest dijous per IAG, que finalment va descartar la compra d’Air Europa per les exigències imposades, precisament, per l’executiu comunitari. En un comunicat emès aquest divendres i signat per la vicepresidenta executiva de la Comissió, Margrethe Vestager, Brussel·les apunta que l’operació “hauria afectat negativament la competència en un gran nombre de rutes on les dues companyies rivalitzaven de forma estreta”. En aquest sentit, reitera que la transacció “podria derivar en efectes adversos pels passatgers en termes de preus o qualitat dels serveis” i que els remeis proposats per l’aerolínia “no abordaven plenament les preocupacions” de la Comissió.

Publicitat

Les declaracions de la dirigent danesa segueixen la mateixa línia respecte a la investigació que va obrir Brussel·les a principis de 2024 per avaluar possibles irregularitats en termes de transparència. En l’estudi, l’executiu destacava que tant IAG com Air Europa són “proveïdors clau” en la connectivitat dins de l’Estat i en la connectivitat d’Espanya amb la resta d’Europa i el continent americà, sent el primer i tercer operador del mercat, respectivament.

Davant les preocupacions de la Comissió, IAG va plantejar l’opció cedir fins al 52% de les freqüències que operava Air Europa a altres companyies, en un intent de calmar els ànims. Amb aquest moviment, l’aerolínia defensava que cap de les rutes en què la Comissió havia identificat problemes de competència es quedava sense un tercer operador.

Malgrat tot, Brussel·les es va mostrar insatisfeta. De fet, l’executiu va recordar que les dues empreses ja van intentar una operació similar l’any 2021 que no va fructificar, precisament per les objeccions de la Comissió. “Air Europa es troba ara en una posició més forta que l’any 2021, i el repte per identificar remeis adequats era més gran que fa tres anys”, conclou Vestager.

Et pot interessar  Metsola es compromet a debatre l'ús del català al Parlament Europeu durant la pròxima legislatura

Exigències “massa altes”

Fonts de la companyia destacaven ahir, després de descartar l’operació, que les exigències de la Direcció General de Competència de la Comissió Europea perquè el procés tirés endavant eren “tan altes” que deixava de tenir sentit empresarial continuar amb la compra.

“Creiem que aquesta és la millor decisió per protegir els interessos dels nostres accionistes. IAG continua compromesa amb la seva estratègia, que inclou competir eficaçment des del seu hub de Madrid, una estratègia que dona resultats positius. Continuarem desenvolupant la nostra presència a Madrid de manera que el hub pugui competir amb els aeroports més grans d’Europa”, va indicar ahir el conseller delegat de la firma, Luis Gallego, en fer pública la decisió.

Al mateix temps, el grup lamentava la negativa de Brussel·les a acceptar la proposta que, al parer seu, garantia els drets dels consumidors, permetria als clients tenir connexions directes amb l’est del planeta i animava la competència entre els hubs del nord i del sud d’Europa.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut