L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un nou sistema per atendre a través d’internet els tràmits per tirar endavant nova activitat econòmica. El sistema posa a disposició de l’usuari la informació que demana la normativa per obrir nous locals, comerços i centres de treball. També facilita la informació urbanística de pla d’usos i canvis de titularitat, entre d’altres. L’administració, de la seva banda, podrà monitoritzar i fer controls dels expedients, amb arxius digitals actualitzats i compartits, amb seguretat de dades i reducció de marge d’error. El consistori indica que cada any es fan més de 4.000 tràmits d’inici de nova activitat a Barcelona. L’Oficina Virtual de Tràmits va gestionar més de 17.000 atencions l’any 2023.
La mesura forma part d’un nou pla de desplegament d’iniciatives enfocades a millorar l’atenció a l’activitat econòmica de la ciutat. Així, l’Ajuntament de Barcelona també posarà en marxa una taula de treball i diàleg amb els col·legis professionals que formen part de la cadena de valor en la implantació de nova activitat econòmica de la ciutat com són el Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya, el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics de Barcelona, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya o el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona entre d’altres.