L’empresària i número 2 de la llista de Junts, Anna Navarro, ha reivindicat la necessitat d’impulsar la “Marca Catalunya” per tal de millorar l’economia catalana mitjançant l’aposta pel valor afegit, la importància de reduir la burocratització de l’administració i la millora de la connectivitat de l’aeroport del Prat, entre altres. Navarro ha participat aquest dimarts, juntament amb el cap de llista, Carles Puigdemont, en un acte en format conversa sobre el futur de l’economia catalana, els reptes i les oportunitats.
Navarro creu que falta explicar una mica la Marca Catalunya i que no només sigui Barcelona. “Quan em parlen de Barcelona també els dic que hi ha un lloc que es diu Girona, el Delta de l’Ebre i que Tarragona té molta història“, ha dit l’empresària fent referència a converses amb companys dels Estats Units d’Amèrica. En aquesta línia, Puigdemont ha fet valdre la feina dels catalans que viuen fora de Catalunya, assenyalant que exerceixen d’ambaixadors de productes, de la cultura i la tradició.
La número 2, vinculada al sector empresarial i tecnològic de Silicon Valley, també ha reivindicat la seva tasca els últims anys a favor de la internacionalització de la llengua catalana. De fet, Navarro ha explicat que en els últims anys ha col·laborat amb empreses com Spotify o Google perquè incorporin el català als seus serveis. En aquest sentit, ha insistit que cal que les empreses catalanes es digitalitzin i s’internacionalitzin, a la vegada que cal reduir la burocratització de l’administració perquè fa perdre el temps i fa posar nerviós.
“L’administració funciona com les empreses, que tot sigui per a les persones. I la burocràcia no ens ajuda”, ha afegit Navarro. Finalment, ha insistit en la necessitat de millorar la connectivitat de l’aeroport per tal d’assolir una millora econòmica
Per la seva banda, Puigdemont ha remarcat la importància que hi hagi un perfil com el de Navarro en el pròxim Govern tenint en compte les “mancances” que hi ha a l’administració. “Ens anirà molt bé”, ha dit.