Edició 2314

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 25 de novembre del 2024
Edició 2314

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 25 de novembre del 2024

Andorra Turisme i National Geographic llancen un repte per buscar solucions que minimitzin l’impacte del turisme

El resultat final seran un seguit de continguts creatius que s’emetran en diferents suports, com ara canals de TV i Youtube de National Geographic, les xarxes socials o la cadena FOX

|

- Publicitat -

Andorra Turisme referma el seu compromís per fomentar el turisme responsable al país amb el nou acord amb National Geographic. La col·laboració preveu dur a terme un projecte que permetrà buscar solucions que donin resposta a un repte: millorar l’impacte del turisme en el medi i les persones.

Publicitat

L’objectiu final és arribar a propostes ”innovadores, realistes, viables i efectives”, segons ha destacat el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, “que es puguin desenvolupar al país per millorar la manera en què el turista viatja i es relaciona amb l’entorn natural”. Així, per exemple, algunes de les temàtiques que es poden arribar a treballar són com afrontar la massificació o l’impacte negatiu del turisme en el medi ambient. Alhora, el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha afegit que la iniciativa també busca “conscienciar la població sobre la importància de protegir i conservar el nostre patrimoni”.

Per fer-ho, es crearan sis grups de treball formats per tres persones del món científic, acadèmic i emprenedor que treballaran en el marc d’un bootcamp (una incubadora d’idees i innovació) liderat per Xavier Verdaguer, CEO de l’empresa Imagine, fundada a Silicon Valley. En el programa d’innovació es buscarà propostes per donar resposta al repte plantejat, treballant al voltant de tres vessants diferents: el turisme de salut, d’esport i el prèmium.

En la fase final del bootcamp, després d’un procés de formació i treball intensiu que haurà fet evolucionar els projectes, els equips presentaran la seva idea al Principat, davant un jurat format per potencials inversors, autoritats d’Andorra i personalitats del sector turístic i tecnològic, entre d’altres. Els guanyadors entraran en un programa d’incubació avançada on es treballarà la viabilitat i aplicació real de la idea, a fi de desenvolupar-la al Principat. Tot plegat, tindrà una durada d’entre tres i quatre mesos i es comptarà amb el suport d’Andorra Business.

Al llarg del projecte, Javier Corso, explorer de National Geographic, s’encarregarà de documentar aquest procés. “El resultat final seran un seguit de continguts creatius que s’emetran en diferents suports, com ara canals de TV i Youtube de National Geographic, les xarxes socials o la cadena FOX. A més, es crearà un microsite específic amb tot el contingut”.

D’altra banda, Andorra Turisme i Walt Disney Espanya han creat un nou espot d’animació que dona continuïtat a la història que es va llançar l’any passat i que sota l’eslògan “Andorra, destino de película” va ser guardonada amb el premi Bronze en la categoria d’imatge corporativa en turisme dels New York Festivals TV&Film
Awards i amb el premi Silver en la categoria de vídeo promocional de turisme dels Telly Awards.

En el primer espot, el fill de la família perd el seu ninot de Capità Amèrica i un esquirol el persegueix al llarg del viatge, recorrent escenaris emblemàtics del país com ara l’església de Santa Coloma, el Tobotronc o Caldea, per retornar-li la joguina. Cal destacar, a més, que va ser el primer espot d’animació que Disney va crear amb un partner. En la nova creativitat, que es podrà veure a als canals i xarxes de Disney, la família que ja vam conèixer viurà noves aventures en altres paisatges del país.

La col·laboració entre Andorra Turisme i Disney es remunta al 2017 i s’emmarca en l’estratègia per potenciar el turisme familiar al Principat. En aquest sentit, el director de Partnerships de Diseny Espanya, Casimiro Romero, ha destacat que “aquests set anys de col·laboració ens han portat a un nivell d’exigència i creativitat molt alts”, mentre que Budzaku ha posat de relleu la importància de tenir un “partner internacional tan prèmium com Disney, amb qui fa set anys que treballem”

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut