El candidat a l’Alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha plantejat ampliar voreres i reduir carrils de vehicles gradualment a tota la ciutat per redistribuir el trànsit i tenir una ciutat més pensada per caminar. De fet, l’aposta del republicà és que el 60% de l’espai sigui per al vianant.
Una proposta que ha llençat des de la seva conferència al Nueva Economía Fórum, on ha remarcat que el seu Pla 60-40 té una “visió global” i suposa “tot el contrari de la visió concentrada en 20 carrers de l’Eixample”. Així mateix, és un homenatge a la idea del seu germà, l’exalcalde Pasqual Maragall. “Pacificar la ciutat vol dir reduir el trànsit, com ja va dir el meu germà fa 35 anys”, ha reivindicat, tot afegint que cal actuar també “garantint la mobilitat”.
El pla d’ERC passa per tots els carrers de Barcelona de menys de 12 metres d’amplada esdevinguin de prioritat per a vinents i que en els de més de 20 metres es vagi reduint progressivament la circulació de vehicles. “I fer-ho amb el diàleg, la qualitat urbanística i la gradualitat adequada per evitar efectes secundaris negatius com la gentrificació o l’afectació a l’activitat comercial”, ha explicat.
Amb aquesta mesura, ERC calcula que s’afegirien 4 metres quadrats d’espai públic pacificat per a cada habitant de la ciutat, el que suposa una superfície superior a les 650 hectàrees, que equivalen a uns 37 parcs de la Ciutadella.