Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Així serà la nova ronda de Sant Antoni: habilitarà el màxim espai possible sense cotxes fruit del debat amb veïns i entitats

|

- Publicitat -

La nova ronda de Sant Antoni habilitarà el màxim d’espai possible sense cotxes fruit del debat amb veïns i entitats de l’últim mes i mig sobre la proposta inicial de l’Ajuntament de Barcelona. El primer avantprojecte proposava més espais verds a la zona, àmbits d’estada i de joc i àrees de càrrega i descàrrega amb limitació horària, a banda de resoldre el pas del transport públic i la situació del bus en contra direcció del carrer Comte d’Urgell. L’esborrany s’ha posat a debat les últimes sis setmanes per incorporar les propostes veïnals, fins arribar al projecte definitiu presentat aquest dilluns. Fruit d’aquest debat, i entre d’altres qüestions, la reforma afegeix una plaça entre Villaroel i Floridablanca “completament pacificada”.

Publicitat

La reforma comprèn el tram entre el carrer Comte d’Urgell i el carrer Floridablanca i preveu convertir l’àrea en un espai més verd que “recusi” els barris de Sant Antoni i el Raval. La transformació proposada, subratlla el consistori, respon al model Superilla Barcelona i suposarà l’inici d’un “nou plantejament” per a totes les rondes de Ciutat Vella.

El desembre del 2018 la ronda es va recuperar per a ús veïnal després de nou anys d’acollir les carpes provisionals del Mercat de Sant Antoni. Aleshores es va adequar la llosa per recuperar-la per a usos ciutadans, i es va fer una primera proposta de reurbanització ja sota la premissa de millorar l’espai públic, promoure la bicicleta, aconseguir més verd i posar els vianants i la mobilitat sostenible al centre de les prioritats.

El procés de diàleg dut a terme durant l’any passat va desembocar en el primer esborrany que s’ha tornat a posar a debat durant l’últim mes i mig per arribar a la proposta definitiva. En aquest sentit, el consistori subratlla que s’han tingut en compte les condicions plantejades per una cinquantena d’entitats a favor de la pacificació de la ronda. L’acord amb aquest grup “permet fer un pas més enllà” en relació al primer encaix del novembre.

Així, la proposta elimina l’asfalt i la circulació de cotxes per donar pas a un paviment continu de pedra natural i de façana a façana. Una de les novetats destacades de l’últim procés de debat és la incorporació d’una nova plaça entre els carrers Villaroel i Floridablanca “lliure de vehicles i completament pacificada”. En relació a la proposta inicial, s’eliminen les places de càrrega i descàrrega previstes, que passen als extrems de la plaça.

Et pot interessar  Protecció Civil situa en alerta el pla Inuncat per pluges intenses al litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona

El nou àmbit es diferenciarà de la resta de l’espai i combinarà parterres, verd, zones de joc i paviment de sauló. S’unirà amb la plaça del Pes de la Palla, que es reformarà per millorar l’espai públic i incloure-hi una “superàrea de joc infantil” i més verd.

Pel que fa al transport públic, es preveu un carril bus exclusiu de baixada només de Villarroel a Comte d’Urgell. S’elimina, així, el pas del bus en contra direcció. Alhora es genera una vorera de més de 17 metres d’amplada al costat Raval i es consolida el pas de ciclistes actual.

Pel que fa a espais verds, es col·loquen escocells i parterres més grans per a arbres, arbustos i flors, majoritàriament entre Floridablanca i Villarroel, on no hi passa el metro i es pot plantar. En total, es projecten més de 1.000 metres quadrats de verd urbà i uns 150 arbres, una quarantena dels quals, nous. També es creen espais amb activitats diverses i més zones de passeig, d’ombra i de jocs.

En el cas de la càrrega i descàrrega, amb la nova configuració es passa de les dues places actuals a una quinzena, distribuïdes als dos extrems de l’espai sense trànsit entre Villarroel i Urgell. Es preveu que funcionin durant unes hores determinades i que la resta del dia siguin per als vianants, tal com passa als eixos verds de la ciutat.

La proposta també inclou la pacificació de l’eix verd de Tamarit per connectar la nova ronda amb la superilla de Sant Antoni. A més es creen dues placetes a l’encreuament amb Casanovas i amb Tamarit, i es renova la plaça del Dubte.

Tot plegat permet passar dels 15.262 metres quadrats d’espai per a vianants i zones verdes actuals a 16.300. L’avantprojecte del novembre en projectava 15.600.

Ara comença la redacció del projecte executiu amb l’objectiu de tenir-lo enllestit pel març, adjudicar les obres pel juliol i iniciar-les a finals d’estiu. A més, arran d’una de les peticions de les entitats veïnals, es constituirà una comissió de seguiment per avaluar l’evolució del projecte i l’estat de la zona.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut