Aturar la C-32 fins a Lloret que compte un peatge a l’ombra a favor d’Abertis
Preservem el Maresme i Aturem C-32 han celebrat l’anunci de la fi de la concessió i del peatge de l’autopista de la C-32 al Maresme després que el Departament de Territori hagi licitat un estudi per planificar la mobilitat ‘postpeatge’ a la zona. Els activistes creuen que si es desenvolupa seguint els acords de la Declaració i el Pacte de Mobilitat del Maresme pot suposar “una fita històrica” i una “oportunitat de revertir les nefastes polítiques de mobilitat i infraestructures”, per “acabar amb l’explotació de la ciutadania per part d’Abertis”, per convertir la Nacional II en una via pacificada al servei del benestar dels ciutadans, i per assolir un transport públic de qualitat.
Tot i això, les entitats asseguren que aquesta bona notícia “no pot amagar” que fa setmanes la Generalitat va presentar un nou projecte d’allargar la C-32 de Tordera a Lloret de Mar que “comporta un peatge a l’ombra per Abertis”, “la destrucció d’espais naturals” i la promoció del vehicle privat.
Per això, insisteixen en elaborar i desenvolupar, “amb la màxima participació”, una nova planificació que prioritzi el transport públic, la xarxa de carrils per bicicletes i vianants, els vehicles compartits, i la transformació de la C-32 en una via que faciliti la pacificació definitiva de la NII.