Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Abacus sobre l’acord amb el Grup Enciclopèdia: “Està tot molt tancat”

“Teníem interès en crear un grup sòlid per tenir un pes important en el sector editorial català”, diu Oriol Soler

|

- Publicitat -

El director general d’Abacus, Oriol Soler, ha assegurat aquest dimecres que l’acord amb el Grup Enciclopèdia per comprar els seus segells literaris està “molt tancat”, tot i que tècnicament, ha confessat, l’acord no està fet. En declaracions a l’ACN, ha explicat que l’acord és “una compra pura i dura” que fa Abacus i Jaume Roures i que “avui comença el procés normal de qualsevol adquisició que és mirar bé els números, els contractes i les relacions laborals”. Soler, que ha apuntat que hi havia un altre comprador interessat que era Penguin Random House, ha declarat que des d’Abacus tenien “interès en crear un grup editorial més sòlid per tenir un pes més important en el sector editorial català”.

Publicitat

 

El Grup Enciclopèdia ha anunciat aquest dimecres que ha arribat a un acord amb Abacus i el productor Jaume Roures per a iniciar una negociació en exclusiva per a la venda dels seus segells editorials. L’acord permetrà al Grup Enciclopèdia, Abacus i Jaume Roures engegar un procés de ‘due diligence’, habitual en aquest tipus d’operacions, que s’iniciarà immediatament. L’operació inclourà segells històrics com la Galera, dedicat al públic infantil; Univers, segell de narrativa en català; Catedral, segell de narrativa en castellà; Elastic Books, segell de recent creació de literatura per a joves; Viena, centrat principalment en la traducció de clàssics en català; Ediciones Invisibles, centrat en la traducció de clàssics en castellà; Kaji, segell de manga en català; Bridge, segell crossover, i Rata, segell de literatura singular. L’acord també inclou incorporar al nou grup els equips editorials i comercials d’Enciclopèdia, integrats per una trentena de treballadors.

 

Soler ha manifestat que Abacus va començar un procés de transformació per “actualitzar-se a les necessitats de la cultura i l’educació dels temps actuals, que bàsicament és fer una aposta molt clara pels continguts”. Ha desgranat que un primer pas va ser la fusió, a mitjans del 2021, amb la cooperativa Som, que tenia revistes, diaris i editorials, i un següent pas, ha afegit, és seguir creixent en aquests àmbits. “Tenim diverses editorials i incorporem ara més editorials al nostre ‘portfolio’ per poder ser més útils al món de la cultura i la llengua catalana”, ha manifestat.

 

El director general d’Abacus ha dit que “està tot molt tancat”. Ha indicat, però, que tècnicament l’acord no està fet, sinó que està iniciat, tot i que quan s’inicien aquestes coses acaben bé, ha opinat. “Ara comença el procés tècnic per fer la compra i aquest procés normalment sempre acaba bé”.

 

Soler ha dit que les negociacions no han estat gens difícils. “Teníem interès en crear un grup editorial més sòlid per tenir un pes més important en el sector editorial català, que ho necessita. Aquest sector està molt atomitzat amb poques empreses grans i les empreses grans tenen poc interès en la llengua catalana”.

 

“El negoci de Planeta fonamental no té res a veure amb el català”

 

En aquesta línia, ha dit que “el negoci fonamental de Planeta no té res a veure amb el català, és laSexta, Antena 3, les editorials de Planeta i La casa del libro”, mentre que Penguin Random House és “un conglomerat multinacional més gran a nivell mundial i el català li queda lluny”. Considera que “tenia sentit que el país tingués un grup editorial fort d’arrel catalana i defensés els interessos de la cultura catalana, igual que ho té la cultura germànica o la hispànica”.

 

Soler ha explicat que des d’Abacus tenien un interès molt clar en l’adquisició dels segells d’Enciclopèdia. “Hi havia un altre competir que era Penguin que volia fer la compra, però després de veure les diferents ofertes, Enciclopèdia ens ha triat a nosaltres”.

 

Al comunicat d’Enciclopèdia d’aquest dimecres deia que la distribuïdora del Grup, Àgora, continuarà la seva activitat i prestarà aquest servei als segells literaris del nou projecte editorial. La distribuïdora d’Abacus és UDL. Sobre això, Soler ha explicat que els interessa l’experiència comercial d’Àgora i la seva xarxa de venedors, però no significa que al final Àgora “acabi en el perímetre de l’operació”. Ha remarcat que Abacus té un sistema logístic molt sòlid i és amb el què serveixen totes les seves botigues. “Tenim una xarxa de distribució potent. Fins que no prenguem cap decisió seguirem treballant amb UDL, estem molt contents i agraïts amb la seva feina”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut