Plataforma per la Llengua ha organitzat durant aquest curs escolar més de 30 tallers de Twitch a 21 instituts de secundària del sud del País Valencià i 23 tallers de pòdcast a 16 centres, gràcies als més de 13.000 euros aconseguits en el marc del Giving Tuesday. L’objectiu primordial és “sensibilitzar” els estudiants i fer-los veure que la llengua pròpia del territori també és una eina per triomfar a Internet.
Durant les jornades, els estudiants han pogut conèixer creadors de contingut en valencià. De fet, el creador Aitor Muñoz, més conegut com a Llet i Vi, ha coordinat els tallers de TikTok mentre que Greuges Pendents s’ha encarregat dels tallers de pòdcast.
Amb l’organització d’aquests tallers, l’ONG del valencià es proposava incentivar l’ús de la llengua entre els més joves i associar la llengua a un espai lúdic juvenil i de moda com és Twitch o com són els pòdcasts. “És important que s’entenga que fer servir el valencià a les xarxes socials permet guanyar subscriptors i ser popular a Internet. Per a molts creadors, de fet, la llengua ha estat clau per aconseguir triomfar en l’ecosistema d’influenciadors dels territoris de parla catalana i, fins i tot, un element sense el qual tampoc haurien pogut triomfar fora d’aquests territoris”, expliquen.