ACN L’Hospitalet de Llobregat – Els veïns del carrer Sant Jordi del barri de Sant Feliu de l’Hospitalet denuncien que seran els grans perjudicats quan finalitzin les obres a l’ARE Montesa d’Esplugues. I és que el seu carrer, que unirà la nova zona residencial amb la Ronda, assumirà el trànsit del carrer paral·lel, Verge Guadalupe, ja a Esplugues, que passarà a ser per a vianants. “No té sentit que el nostre carrer passi de 8.000 a 18.000 cotxes diaris i que el del costat es pacifiqui. El més normal és que l’increment del trànsit es repartís”, lamenten els veïns. El grup municipal d’ERC, que va portar la problemàtica al ple municipal, lamenta que l’alcalde de l’Hospitalet “es plegui” als interessos d’alcaldes “molt més potents” del seu partit en detriment dels veïns.
Tot i que inicialment la reordenació prevista a la zona comportava que el carrer Sant Jordi, amb una vorera d’Esplugues i l’altre de l’Hospitalet, i el de Verge de Guadalupe, a Esplugues, continuessin compartint el trànsit, amb un sentit de circulació cadascun, una modificació posterior de l’ARE Montesa ja aprovada va fer que Verge de Guadalupe passés a ser zona de vianants i que el de Sant Jordi passés a ser de doble sentit unint la nova zona residencial amb la Ronda de Dalt.
“A principis de l’estiu ho vam denunciar al ple i l’alcaldessa es va comprometre a aturar les obres per tal d’intentar negociar una millor solució. Al final no es va fer res i el barri de Sanfeliu, que era tranquil, passarà a ser la perifèria d’Esplugues assumint part del seu trànsit”, denuncia Jaume Graells, portaveu del grup municipal d’ERC+EUiA.
Els veïns del carrer Sant Jordi no entenen perquè s’ha decidit pacificar el carrer Verge de Guadalupe d’Esplugues, que té més fàbriques i oficines que habitatges, i demanen que es revisi el projecte per distribuir el trànsit de manera proporcionada com es feia fins ara. L’Abelino, veí del número 11, a la vorera de l’Hospitalet, apunta que “no té sentit” que “tot s’ho mengin” els de carrer Sant Jordi, que, segons les previsions, passarà de 8.000 vehicles al dia a més de 18.000.
Al seu torn, la Sara, una altra veïna del número 11, explica que quan van comprar els pisos fa quatre anys ningú els va parlar d’aquest canvi i critica que les obres comencessin d’un dia per l’altre i sense gairebé previ avís per no deixar-los reaccionar. “Això era una zona tranquil·la i ara deixarà de ser-ho”, lamenta.
El Manel, veí del carrer a la vorera que pertany a Esplugues, comparteix les queixes criticant un canvi que els perjudicarà molt.
Jaume Graells alerta que la situació podria empitjorar quan, un cop finalitzades les obres de l’ARE Montesa, Cornellà de Llobregat desviï pel carrer Sant Jordi els cotxes que vagin de l’avinguda Sant Ildefons, una de les seves artèries, a la Ronda de Dalt.