Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

USTEC diu que les conclusions de la missió europea estaven “prefabricades” i insta Educació a defensar l’escola catalana

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La portaveu del sindicat USTEC·STEs, Iolanda Segura, no s’ha mostrat gens sorpresa per l’esborrany de l’informe de la missió d’eurodiputats sobre el model d’immersió lingüística a Catalunya, al qual ha tingut accés l’ACN. “Les conclusions estaven totalment prefabricades”, ha afirmat en declaracions a aquesta redacció. Segura ha acusat la missió de tenir com a únic objectiu “donar cobertura a l’argumentari d’entitats i grups polítics contraris a la immersió” i creu que ha estat una “malversació de fons molt flagrant”. També ha lamentat “deixadesa política” en matèria lingüística i ha demanat al Govern i a Educació “contrarestar” aquest discurs: “Necessitem les institucions al darrere per defensar el model d’escola catalana”.

Segura afirma que la composició de la missió que va visitar Catalunya el desembre tenia “un color polític molt clar, la majoria eren eurodiputats de dreta i ultradreta” i considera que tenia un “clar objectiu ideològic”. La portaveu del sindicat assegura que la missió estava “condicionada des del principi” i que les conclusions estaven “més que decidides prèviament”.

Publicitat

L’esborrany de l’informe de la missió, que es debatrà dimecres al Comitè de Peticions, assenyala que el sistema educatiu català “hauria de donar tractament equivalent al castellà i el català com a llengües vehiculars” i també parla “d’intimidació” i “discurs d’odi” contra les famílies que han exigit el 25% de castellà als tribunals.

Segura explica que, quan es van reunir amb els eurodiputats el desembre, van veure’n “clar” el posicionament i que els arguments i informació que els van traslladar des del sindicat no acabarien transcendint. “Les preguntes anaven en una línia que no tenia res a veure amb el que jo els deia”, ha recordat.

L’esborrany de l’informe sí que recull el contingut de les reunions que els eurodiputats van tenir durant la visita a Catalunya i, en el cas de la representant d’USTEC, assenyala que va defensar el sistema d’immersió lingüística a les escoles perquè és un “model integratiu” i que “no segrega per llengua”. 

La portaveu del sindicat majoritari afegeix que les conclusions de l‘informe beuen del discurs d’entitats i partits contraris a la vehicularitat del català al sistema educatiu i que, amb aquesta missió, l’han pogut “elevar a una institució que els dona més visibilitat”.

Segura demana a la Generalitat i al Departament d’Educació “una política valenta a favor de la immersió lingüística i la vehicularitat del català” a l’escola i “no aplicar la sentència del 25% de castellà”.

La portaveu afirma que la immersió lingüística “no només no s’ha defensat, sinó que no s’ha aplicat en molts centres” i que el Govern hauria hagut d’obligar a implementar-la “com una oportunitat d’igualtats”. “Esperem que, davant aquesta moguda, es pronunciïn defensant els drets de la majoria”, ha instat els responsables de les polítiques educatives a Catalunya.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió