Edició 2304

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 15 de novembre del 2024
Edició 2304

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 15 de novembre del 2024

TriasxBCN votarà en contra de modificar l’ordenança de circulació perquè el plantejament és “poc ambiciós”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – TriasxBCN votarà en contra de modificar l’ordenança de circulació perquè el plantejament del govern a l’hora de modificar l’actual normativa és “poc ambiciós”. Ho ha anunciat el president del grup municipal, Jordi Martí, que ha explicat en roda de premsa aquest divendres que no donaran suport a la modificació després que el govern hagi rebutjat les al·legacions presentades pels de Junts. El principal grup a l’oposició demanava, entre altres, que el casc fos obligatori per a les bicicletes i que els patinets hagin d’estar matriculats i tenir assegurança. Alhora, s’oposen a què les bicicletes circulin per la vorera i creuen que el que cal, en tot cas, és millorar la xarxa pedalable.

Martí ha augurat que si la modificació tira endavant incorporant les demandes de Comuns i ERC serà “una oportunitat perduda”. “No serà una eina útil”, ha conclòs, tot advertint que serà “l’aperitiu” de futurs pactes del “tripartit”.  Junts veu necessari actualitzar l’ordenança per adaptar-la als requisits de la DGT i de la normativa comunitària, però veu una “oportunitat perduda” no aprofitar l’ocasió per establir un nou model de mobilitat adaptar “a la realitat barcelonina”. Consideren que actualment la mobilitat és un “desgavell” i que caldria equiparar bicis i vehicles de mobilitat personal (VMP) “en tots els seus extrems”. Així, per exemple, volen que el casc no només sigui obligatori pels patinets -com preveu la nova ordenança- sinó que també ho sigui per les bicicletes.  

Publicitat

D’altra banda, segons ha explicat la regidora Francina Vila, tant les bicicletes com els altres vehicles de mobilitat personal s’han de “tractar com a vehicles” i per això és necessari assegurar-se que els seus conductors sàpiguen les normes de circulació. En aquest sentit, Junts proposa que els usuaris del Bicing hagin d’acreditar d’alguna manera el coneixement de les normes de circulació. Consideren que és una iniciativa que l’Ajuntament podria tirar endavant ja que té competències.

També defensen l’ús exclusiu dels vianants per les voreres i critiquen que l’ordenança que es vol aprovar no mira prou pel vianant. Junts, per tant, no coincideix amb la mesura que el govern preveu incorporar a l’ordenança de permetre algunes excepcions perquè els ciclistes sí que puguin circular per la vorera, com és el cas dels menors de 14 anys o adults amb cadireta. Per als juntaires, la manera de donar més seguretat al ciclista és que hi hagi una millor estructura pedalable.

En aquesta línia, Vila ha criticat que durant el mandat dels Comuns s’han creat molts carrils bici i ha qüestionat que si s’ha de pujar a la vorera és que potser “s’ha estat prioritzant la quantitat per sobre de la qualitat”. Junts, per tant, exigeix una millora d’aquests carrils bici, demana que es treguin tots els que passen per sobre de la vorera, que es modifiquin els que són de doble sentit i que es faci una revisió dels punts dels carrils amb més accidents de la ciutat.

Pel que fa a la prohibició de motos apracades en vorera en entorns escolars o sanitaris -que també preveu incorporar el govern- Martí ha declarat que TriasxBCN coincideix amb el plantejament sempre que això vagi acompanyat d’una alternativa d’aparcament per als conductors de moto. “Hi estem d’acord, però abans s’han de tenir preparades solucions o alternatives” ha conclòs.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió