ACN Barcelona – El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en funcionament quatre nous radars mòbils amb la intenció de combatre la sinistralitat a la xarxa viària. Els aparells, anomenats radars en remolc o carros radar, són una nova generació de radars que presenten millores pel que fa a l’autonomia i mobilitat, així com també respecte a la detecció dels vehicles i posterior gestió de la infracció. Es tracta de radars fixos que es poden desplaçar a qualsevol punt de la xarxa viària, no necessiten connexió elèctrica, es poden deixar instal·lats diversos dies i gestionen de forma immediata els expedients en cas d’infracció. Els primers dos radars en remolc es col·locaran inicialment a la C-31 i a l’AP-7.
Pel que fa al de la C-31, comença a funcionar i sancionar des d’aquest dijous. Es troba al punt quilomètric 196 (Bellvitge), en sentit Castelldefels, un punt que registra habitualment una elevada accidentalitat. El de l’AP-7 es posarà en marxa aquest divendres, concretament al punt quilomètric 141 (Santa Perpètua de Mogoda), en sentit Tarragona, on també es concentra un alt nombre de sinistres.
Els aparells fan servir tecnologia làser, per la qual cosa poden fer un seguiment dinàmic del vehicle durant uns metres i determinar-ne la velocitat. També permeten detectar l’excés de velocitat en diversos carrils i treballen amb connexió a internet, cosa que permet gestionar de forma immediata l’expedient sense que sigui necessària la presència d’un agent.
<strong>Frenar la dispersió de l’accidentalitat</strong>
L’objectiu dels nous radars és que l’SCT pugui controlar l’excés de velocitat a més vies i cobrir així més territori per frenar la dispersió de l’accidentalitat, ja que els sinistres no es concentren únicament en poques vies. Per determinar en quins punts se situaran, Trànsit ha elaborat un estudi en què s’ha analitzat els punts on es concentra més sinistralitat i que servirà per triar les ubicacions.
Els aparells, que també estan construïts amb una carcassa resistent davant possible actes vandàlics, se situen al marge de la carretera i seran visibles als conductors. Allà on s’han instal·lat cinemòmetres, la sinistralitat ha baixat entre un 65% i un 80%, segons dades de Trànsit.