Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Tito Álvarez està “molt satisfet” amb el TJUE perquè diu que permet limitar les VTC per raons de trànsit o medi ambient

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, s’ha mostrat “satisfet” amb la sentència del TJUE sobre la proporció 1/30 i de doble autorització i considera que a l’AMB el sector queda protegit. Segons ha argumentat, la resolució judicial obre la porta a establir aquesta doble autorització per a la bona gestió del transport, del trànsit, de l’espai públic i per raons mediambientals i ha avançat que disposa d’un informe de l’Ajuntament de Barcelona que tanca la porta a introduir més VTC per no augmentar el trànsit. Amb tot, el portaveu d’Élite Taxi ha fet una crida als taxistes per mobilitzar-se dimecres que ve per reclamar que la Llei d’Ordenació de Transports Terrestres asseguri la protecció del sector de fora d’àrees com l’AMB.

El portaveu d’Élite Taxi ha admès que si bé la sentència conclou que limitar les VTC en funció del nombre de taxis va contra el dret comunitari, també obre la porta “en canal” a limitar-los per raons mediambientals o gestió de trànsit o l’espai públic, entre d’altres.

Publicitat

Segons ha comentat, els taxistes van rebre aquest dimecres l’informe de l’Ajuntament de Barcelona en el qual es recullen les raons per limitar l’entrada de més VTC. “Estem molt contents perquè realment podem justificar amb dades empíriques que no pot haver-hi més VTC a l’AMB”, ha dit.

Per tot plegat, el portaveu d’Élite ha reclamat als seus companys del sector de l’AMB i de la resta de Catalunya “una última empenta” i prenguin part a la mobilització convocada per dimecres al matí.

Álvarez ha avançat que la mobilització consistirà en una marxa des de les Torres Venecianes i que els taxistes deixaran els seus vehicles a la Gran Via i Passeig de Gràcia per adreçar-se a la delegació del govern espanyol, al carrer Mallorca. Allà, el col·lectiu exigirà a la ministra de Transports, Raquel Sánchez, que la Llei d’Ordenació de Transports Terrestres (LOTT) perquè doni permís als ajuntaments de tot l’Estat per establir condicions per a l’entrada de les VTC basant-se en els motius que recull el TJUE. Actualment, és el govern espanyol qui té competències per regular els trajectes interurbans que pot operar aquest col·lectiu i on no existirà la limitació 1/30.

Álvarez ha dit que tem que en zones costeres, com la Costa Brava, la Costa Daurada o la Costa de Màlaga, entre moltes altres, pateixin una “invasió” i una “liberalització indiscriminada” de vehicles de lloguer amb conductor per competir amb el taxi. Es tracta de zones que no compten amb un informe desfavorable per a l’entrada de més VTC als nuclis urbans, com sí és el cas de Barcelona i la seva àrea metropolitana, segons ha assegurat Álvarez.

“S’han de protegir a tots els taxistes de fora de l’AMB”, ha exclamat el portaveu d’Élite Taxi, que ha advertit que els VTC “poden fer moltíssim mal al taxi”. Per això, considera que és la “peça que falta en el puzzle” i que la ministra Sánchez és qui ha d’assumir que la llei permeti els ajuntaments limitar l’entrada dels VTC per les raons que enumera el TJUE, com les mediambientals o gestió del trànsit.

<strong>La sentència no afecta el decret català</strong>

En declaracions els mitjans després de conèixer la sentència del TJUE, Tito Álvarez ha garantit que el contingut de la resolució judicial no afecta “en res” el decret de la Generalitat aprovat fa uns mesos. “Com es va dir en el seu dia, el decret és una obra mestra i fill del taxi”, ha assenyalat Álvarez, que ha reptat el sector de les VTC a portar-lo a la justícia si hi està en contra.

El cas per la norma de l’AMB que limita les VTC va arribar a la justícia després que l’empresa Prestige and Limousine, titular d’autoritzacions de serveis de VTC a l’AMB, impugnés davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) el reglament de les VTC al conjunt de l’AMB i demanés la seva anul·lació. Les empreses de VTC al·legaven que les limitacions i restriccions que imposa el reglament pretenen obstaculitzar l’activitat i protegir els interessos del sector del taxi.

Davant els dubtes a l’hora d’analitzar el cas, el TSJC va elevar-lo amb una pregunta prejudicial al TJUE en la qual qüestionava si la norma que limita les autoritzacions a les VTC s’ajusta a la normativa europea de competència i sobre l’exigència de doble autorització per sonar servei.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió