ACN Terrassa – El Departament de Territori iniciarà aquest dilluns les obres del corredor de bus ràpid (BRCAT) a l’N-150a entre Terrassa i Sabadell per afavorir la mobilitat sostenible i la seguretat viària. S’invertiran prop de 15 MEUR en la construcció d’un nou eix d’1,2 quilòmetres entre l’Hospital de Terrassa i la rotonda d’accés al Complex Egara dels Mossos, seguint l’antiga N-150 (N-150a), que interconnectarà els equipaments existents en aquest àmbit. El corredor estarà destinat a la circulació d’autobusos, bicicletes, vianants, vehicles de mobilitat personal i d’emergències. En paral·lel, Territori iniciarà aquest mes les obres d’una nova rotonda per a millorar l’accés a l’Hospital de Terrassa, amb un pressupost de 2,9 MEUR i 10 mesos de termini.
“Els treballs permetran millorar el servei de transport públic i promoure la descarbonització de la mobilitat”, ha assenyalat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. “Apropem i potenciem el transport públic i facilitem la mobilitat activa als equipaments estratègics com l’Hospital de Terrassa, el Mercavallès, el complex Egara i els centres educatius i de recerca ubicats en aquest àmbit”, ha enumerat Paneque, que ha remarcat que l’N1-50 és un important eix de comunicació entre les dues capitals del Vallès Occidental. “Registra un trànsit de 23.000 vehicles diaris i hi circulen diverses línies de bus urbanes i interurbanes”, ha puntualitzat la titular de Territori.
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està desenvolupant en aquest corredor diverses actuacions per a configurar un eix cívic, seguint el traçat de l’antiga N-150 (N-150a) que permeti potenciar tant el transport públic com també la mobilitat activa –en bicicleta i a peu– separadament del trànsit de vehicles de pas, que es mantindrà per l’N-150. En concret, aquest dilluns 13 de gener comencen les obres del nou corredor de Bus Ràpid i mobilitat sostenible, que tenen un termini d’execució de 14 mesos i un pressupost de 9,5 MEUR.
El projecte inclou una nova rotonda en forma d’hipòdrom a l’entrada de l’Hospital de Terrassa amb nous punts de parada de busos urbans i interurbans; un nou viaducte de 140 metres de longitud sobre la carretera de Torrebonica i el torrent de la Betzuca; i la reconfiguració de la calçada de l’antiga N-150 (N-150a), amb la formació de voreres, carril per a bicicletes i vianants i trams específics per a la circulació d’autobusos amb la inclusió de noves parades més properes als equipaments. Aquesta actuació compta amb finançament del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) dels fons europeus Next Generation.
<strong>Una nova via ciclista i per a vianants entre Terrassa i Sabadell</strong>
D’altra banda, el Departament de Territori posarà en servei aquesta primavera dos trams de la via per a ciclistes i vianants que unirà Terrassa i Sabadell, paral·lela a l’N-150, entre les rotondes de la carretera de Montcada amb l’avinguda de Madrid a Terrassa i de l’avinguda d’Egara de Sabadell. Els dos trams sumen una longitud d’1,7 quilòmetres i les obres tenen un pressupost de 2,4 MEUR. El tram intermedi correspon a l’obra que ara comença del corredor de bus ràpid.
La nova via ciclista dona continuïtat i interconnecta la xarxa de vies ciclistes tant de Sabadell com de Terrassa, de manera que esdevé una alternativa a la mobilitat entre els dos municipis, tot contribuint a la reducció del trànsit de l’N-150. Així mateix, la via ciclista dona connectivitat segura i de qualitat als equipaments rellevants ubicats en aquesta zona. Com a elements constructius rellevants, s’inclou una passarel·la de formigó sobre el torrent de la Grípia de 50 metres de longitud.