Edició 2362

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 12 de gener del 2025
Edició 2362

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 12 de gener del 2025

Territori comença aquest dilluns les obres del corredor de bus ràpid a l’N-150a entre Terrassa i Sabadell

|

- Publicitat -

ACN Terrassa – El Departament de Territori iniciarà aquest dilluns les obres del corredor de bus ràpid (BRCAT) a l’N-150a entre Terrassa i Sabadell per afavorir la mobilitat sostenible i la seguretat viària. S’invertiran prop de 15 MEUR en la construcció d’un nou eix d’1,2 quilòmetres entre l’Hospital de Terrassa i la rotonda d’accés al Complex Egara dels Mossos, seguint l’antiga N-150 (N-150a), que interconnectarà els equipaments existents en aquest àmbit. El corredor estarà destinat a la circulació d’autobusos, bicicletes, vianants, vehicles de mobilitat personal i d’emergències. En paral·lel, Territori iniciarà aquest mes les obres d’una nova rotonda per a millorar l’accés a l’Hospital de Terrassa, amb un pressupost de 2,9 MEUR i 10 mesos de termini.

“Els treballs permetran millorar el servei de transport públic i promoure la descarbonització de la mobilitat”, ha assenyalat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. “Apropem i potenciem el transport públic i facilitem la mobilitat activa als equipaments estratègics com l’Hospital de Terrassa, el Mercavallès, el complex Egara i els centres educatius i de recerca ubicats en aquest àmbit”, ha enumerat Paneque, que ha remarcat que l’N1-50 és un important eix de comunicació entre les dues capitals del Vallès Occidental. “Registra un trànsit de 23.000 vehicles diaris i hi circulen diverses línies de bus urbanes i interurbanes”, ha puntualitzat la titular de Territori.

Publicitat

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està desenvolupant en aquest corredor diverses actuacions per a configurar un eix cívic, seguint el traçat de l’antiga N-150 (N-150a) que permeti potenciar tant el transport públic com també la mobilitat activa –en bicicleta i a peu– separadament del trànsit de vehicles de pas, que es mantindrà per l’N-150. En concret, aquest dilluns 13 de gener comencen les obres del nou corredor de Bus Ràpid i mobilitat sostenible, que tenen un termini d’execució de 14 mesos i un pressupost de 9,5 MEUR.

El projecte inclou una nova rotonda en forma d’hipòdrom a l’entrada de l’Hospital de Terrassa amb nous punts de parada de busos urbans i interurbans; un nou viaducte de 140 metres de longitud sobre la carretera de Torrebonica i el torrent de la Betzuca; i la reconfiguració de la calçada de l’antiga N-150 (N-150a), amb la formació de voreres, carril per a bicicletes i vianants i trams específics per a la circulació d’autobusos amb la inclusió de noves parades més properes als equipaments. Aquesta actuació compta amb finançament del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR) dels fons europeus Next Generation.

<strong>Una nova via ciclista i per a vianants entre Terrassa i Sabadell</strong>

D’altra banda, el Departament de Territori posarà en servei aquesta primavera dos trams de la via per a ciclistes i vianants que unirà Terrassa i Sabadell, paral·lela a l’N-150, entre les rotondes de la carretera de Montcada amb l’avinguda de Madrid a Terrassa i de l’avinguda d’Egara de Sabadell. Els dos trams sumen una longitud d’1,7 quilòmetres i les obres tenen un pressupost de 2,4 MEUR. El tram intermedi correspon a l’obra que ara comença del corredor de bus ràpid.

La nova via ciclista dona continuïtat i interconnecta la xarxa de vies ciclistes tant de Sabadell com de Terrassa, de manera que esdevé una alternativa a la mobilitat entre els dos municipis, tot contribuint a la reducció del trànsit de l’N-150. Així mateix, la via ciclista dona connectivitat segura i de qualitat als equipaments rellevants ubicats en aquesta zona. Com a elements constructius rellevants, s’inclou una passarel·la de formigó sobre el torrent de la Grípia de 50 metres de longitud.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió