Edició 2480

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 11 de maig del 2025
Edició 2480

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 11 de maig del 2025

Sullivan Fortner i Camille Thurman, primers noms del 44 Festival Jazz Terrassa

|

- Publicitat -

ACN Terrassa – El pianista Sullivan Fortner i la saxofonista, compositora i cantant Camille Thurman són els primers noms confirmats del 44 Festival Jazz Terrassa, que se celebrarà del 7 al 28 de març a la capital vallesana i en diversos emplaçaments del Vallès Occidental. El Club de Jazz Terrassa ha fet públiques les primeres novetats de la cita, aprofitant l’inici del nou curs jazzístic a la ciutat, que arrencarà el 4 d’octubre de la mà de Perico Sambeat a la Nova Jazz Cava. El festival repetirà els escenaris habituals, tant les sales habituals com les places i els espais oberts, amb el Pícnic Jazz del parc de Vallparadís com a gran referent del festival. Enguany, el cartell és obra d’August Tharrats, qui ja va crear la imatge de l’edició de l’any 1996.

El festival ha revelat els dos primers noms que passaran pels escenaris terrassencs durant el mes de març, dues figures talentoses de l’escena nord-americana amb trajectòries consolidades i amb autoria pròpia. Així, Sullivan Fortner debutarà a Terrassa amb novetats sota el braç. “Portarà un nou treball que sortirà al gener de 2025, serà la presentació a l’estat espanyol en l’únic concert que hi farà en la seva gira europea, i ha escollit el Festival Jazz Terrassa per presentar-lo”, explica la coordinadora del Club Jazz Terrassa, Susanna Carmona.

Publicitat

L’altre nom destacat és el de Camille Thurman, que actuarà per primera vegada a Catalunya. Saxofonista, vocalista i compositora, està considerada com una de les principals abanderades del jazz actual.

“Té uns 35 anys i ja té quatre treballs com a líder, està dins de l’escena del jazz nord-americà i en gires europees, i aquest serà el seu debut a Catalunya, amb el quintet d’un baterista reconegut com ho és Darrel Green”, afegeix Carmona. Destacada per la seva brillantor creativa i el seu domini vocal, Thurman va ser la primera dona saxofonista en formar part de manera professional amb la reconeguda orquestra de nivell internacional Jazz at Lincoln Center Orchestra.

Una tercera novetat relativa al festival és el seu cartell, que també s’ha presentat aquest dimecres. És obra d’August Therrats, qui ja va ser el responsable de crear la imatge de l’edició número 15 del festival, la de l’any 1996: “Hi ha tants anys de festival que s’ha fet tot, i s’han centrat sempre en els cantants i els músics, i vaig pensar per què no centrar-nos en els instruments, que també són protagonistes dels concerts, i les notes, que hi surten reflectides”, ha explicat.

<strong>Inici de la programació estable</strong>

La programació del curs jazzístic arrenca aquest mes d’octubre, amb una inauguració el dia 4 a càrrec del saxofonista Perico Sambeat, a qui el seguirà el dia 11 la compositora Lucia Fumero amb la presentació de ‘Folklore’.

També passaran per la Nova Jazz Cava el guitarrista Cainã Cavalcante (25 d’octubre) al costat de dos compatriotes residents a Barcelona, el baixista Samuel Passos i la baterista Cecilia Collaço. Bruce Barth i Eri Yamamoto, dues personalitats musicals singulars, també passaran per la mítica sala egarenca el 26 d’octubre.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió