ACN Barcelona – Skoda ha argumentat la seva proposta de fusió amb Talgo, coneguda la setmana passada, i en plena oferta pública d’adquisició (opa) del grup hongarès GanzMavag, per “explorar una combinació industrial”. En una carta de l’empresa txeca enviada a la companyia espanyola aquest dimecres, però publicada aquest divendres per la Comissió Nacional del Mercat de Valo4rs (CNMV), ha subratllat que “el principal propòsit no és fer-se amb el control”, així com tampoc privatitzar la ferroviària. A la vegada, precisa que s’hauria de concretar amb “una anàlisi a fer en el seu moment”. El grup remarca que la unió seria “extraordinàriament beneficiosa” per a les dues parts, així com per a accionistes, treballadors, inversors i proveïdors, entre d’altres.
Una afirmació, segons raona a la missiva, perquè la marca “desenvolupa un ventall complet de solucions al transport” com ara en trens, tramvies, metros i autobusos i ressalta que el grup està virant cap “al transport sostenible”. Així mateix, recorda que treballa amb el tramvia a Alemanya i els metros de Bulgària i Polònia.
A la vegada, sosté que Talgo necessitarà assistència de producció en materials com l’alumini i la soldadura d’acer, cosa que la firma de la República Txeca en pot disposar i afegeix “l’expertesa” per fer-ho. També apunta que l’empresa ferroviària necessitarà, en el futur, espai per a la fabricació i que Skoda en té amb les set plantes que posseeix.
Amb tot, recalca que l’acord es traduiria en “sinergies” per ambdues companyies i guanyarien quota de mercat. Alhora, assenyala que l’eventual unió és “perfectament legal i raonable” i que “no va en contra de la llei”.