Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 13 de gener del 2025

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 13 de gener del 2025

Seat reclama a Brussel·les i el govern espanyol evitar que s’apliquin aranzels al Cupra Tavascan

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El president de Seat, Wayne Griffiths, assegura que està “treballant” amb la Comissió Europea i el govern espanyol per evitar que s’apliquin aranzels al Cupra Tavascan. En una entrevista al diari ‘El Periódico’, Griffiths defensa que el Tavascan, que es fabrica a Hefei, a la Xina, “no és un cotxe xinès, elèctric i barat”, sinó que és “un cotxe espanyol i europeu, dissenyat sobre la base de la plataforma tecnològica de Volkswagen, construït en una fàbrica a la Xina propietat de Volkswagen, com a fabricant europeu”. En aquest sentit, considera que no és “just” que al Tavascan se li apliqui una mesura que pretén contrarestar la competència xinesa, que la Unió Europea considera deslleial.

“L’espanyolitat del Cupra Tavascan està fora de dubte i no hauria de pagar l’aranzel imposat a la Xina”, avisa Griffiths. 

Publicitat

El SUV de Cupra, 100% elèctric, haurà d’assumir un aranzel del 20,7%, d’acord amb les noves tarifes aprovades per la Unió Europea. Una mesura que el grup automobilístic de matriu alemanya rebutja frontalment, i que avisa que pot arribar a posar en risc la producció a Martorell. 

En una publicació el mes d’octubre a LinkedIn, Griffiths va explicar que “una reducció de volums del Cupra Tavascan posaria en perill la capacitat de Seat de complir amb els objectius europeus de reducció de CO2”, ja que hauria de fer front a “multes inassolibles”. La decisió “podria interrompre” la fabricació prevista de 530.000 vehicles amb motor de combustió interna a Martorell, l’equivalent a 90.000 anuals. 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió