ACN Barcelona – Seat anota una caiguda del 4,4% dels vehicles entregats al tercer trimestre en comparació amb el 2023 i atribueix els motius a l’escenari global incert. El descens ha sigut menys pronunciat, però, que el global del grup Volskwagen (-5,2%). El conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha admès que els “a causa dels factors macroeconòmics i la inestabilitat global, el futur continua sent incert”. Els models elèctrics han registrat el mateix percentatge de descens (-4,4%). En canvi, en l’acumulat dels nou primers mesos de l’any l’automobilística registra un 7,7% més d’entregues que el mateix període de l’any anterior, amb 422.100 vehicles venuts entre gener i setembre.
En un missatge a ‘LinkedIn’, Griffiths ha anunciat que Cupra ha completat els millors nou primers mesos de la seva història. Entre gener i setembre del 2024, la marca va lliurar 179.100 cotxes, un 5,3% més que en el mateix període del 2023.<br />
<br />
Pel que fa a la marca Seat, entre gener i setembre de 2024 les vendes van créixer un 9,6%, fins als 242.900 vehicles lliurats. El model més venut va ser el Seat Ibiza, que enguany celebra el seu 40è aniversari, amb 82.300 lliuraments en el mateix període.<br />
<br />
Griffiths ha realçat el treball fet durant els darrers anys “per racionalitzar” l’empresa amb seu a Martorell i “estar preparats per guanyar en un entorn cada cop més competitiu i fluid”.<br />
<br />
En aquest cas, el comportament de Seat i Cupra en els primers nou mesos de l’any ha sigut significativament més positiu que els del grup propietari, ja que les entregues de Volkswagen han baixat lleugerament entre gener i setembre (-0,4%). El grup automobilístic alemany ha remarcat que el mercat “continua sent desafiant”, amb “situació competitiva a la Xina especialment intensa”, que explica principalment la caiguda global de les entregues.