Edició 2359

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 09 de gener del 2025
Edició 2359

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 09 de gener del 2025

Schleicher (OCDE) proposa que els professors amb més talent vagin a les aules problemàtiques i rebutja la sisena hora

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El responsable d’Educació de l’Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic (OCDE), Andreas Schleicher, ha proposat dedicar els professors amb més talent a les aules més problemàtiques i als centres desfavorits. Aquesta és una de les mesures que ha plantejat en una entrevista a Catalunya Ràdio i TV3, on ha reiterat que Catalunya té tots els ingredients per tenir èxit: “bon nivell d’inversió pública, els salaris dels professors són força bons i l’entorn laboral és correcte”. Tot i això, ha afegit que sovint aquests recursos “no estan ben alineats”, Ha defensat també que fa falta “més implicació per part de les famílies”, ensenyar menys continguts però de manera més profunda i ha descartat la sisena hora.

Schleicher ha desvinculat la immigració dels mals resultats acadèmics. De fet, aquest dimecres ja va dir que el repte que suposa aquest fenomen no és exclusiu de Catalunya. Per al responsable de l’OCDE, el que marca la diferència en el rendiment dels alumnes és el context social i per això ha insistit en la necessitat de dotar de més recursos els centres amb més complexitat.  A més, reivindica que fa falta “més implicació per part de les famílies”.

Publicitat

Pel que al què s’ensenya, ha valorat que a Catalunya el volum de continguts és molt elevat però ha retret que s’ensenyen de manera “força” superficial. En aquest sentit, en la signatura del conveni ja va defensar ensenyar menys però amb més profunditat.

En ser preguntat sobre el retorn de la sisena hora, l’ha rebutjat ja que ha valorat que la qüestió no és afegir o no una hora sinó “com utilitzar el temps de manera més productiva”. Segons ell, la solució passa per fer experiències d’aprenentatge “més interessants, atractives, autèntiques i vivencials”.

En aquest sentit, ha valorat que els docents haurien de passar temps “amb grups més petits” i caminar cap a la “personalització” en l’aprenentatge, tot i que a escala general ha considerat que les ràtios són força favorables en el context europeu.

<strong>Manca de disciplina</strong>

Pel que fa al paper del docent, ha valorat que un dels problemes actuals a Catalunya és la manca de disciplina a les aules, aspecte que reconeix que el va sobreprendre en els informes PISA. Per això, proposa que el paper del docent ha de canviar i no ser només un bon “instructor” sinó també “bon mentor, bon treballador social que dissenyi uns entorns d’aprenentatge creatius”. En aquest sentit, ha afirmat que s’ha de recuperar l’estatus social d’aquesta professió ja que això permetria atraure més talent.

El responsable d’Educació de l’OCDE també ha plantejat la necessitat de reduir el temps de pantalles a les aules i ha assegurat que els efectes negatius de les tauletes “han estat pitjors que el tancament d’escoles durant la pandèmia”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió