Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024
Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024

Rakuten TV impulsa un pla de sostenibilitat i redueix quasi un 70% les emissions de CO2 en un any

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Rakuten TV ha presentat aquest dilluns el seu primer informe de sostenibilitat i ha detallat els objectius aconseguits en els darrers dos anys: reducció de quasi un 70% de les emissions de CO2 als seus centres de dades en un any (del 2022 al 2023), trasllat a unes noves oficines centrals al 22@ de Barcelona amb certificació LEED Platinum i implantació d’un Pla d’Igualtat a la plantilla, formada per 134 treballadors de 23 nacionalitats i un 30% de dones en càrrecs de direcció. En paral·lel, una de les principals plataformes d’streaming a Europa ha refermat la seva aposta per contingut que fomenti la diversitat, la inclusió i la cura del medi ambient. “Avui hem fet un exercici de transparència”, ha apuntat el CEO de Rakuten TV, Cédric Dufour.

“Fa dos anys que hem creat el departament de Medi Ambient, Societat i Govern Corporatiu a Rakuten per impulsar iniciatives per rebaixar la nostra petjada de carboni o millorar la diversitat i inclusivitat”, ha assenyalat Dufour. “Som una empresa que distribueix contingut a més de 150 milions de llars d’arreu d’Europa i tenim una responsabilitat. No només som una plataforma d’entreteniment sinó que també hem d’ajudar a sensibilitzar en temes com la inclusió, la sostenibilitat o el canvi climàtic”, ha volgut deixar clar el CEO de Rakuten TV, que ha posat sobre la taula les produccions pròpies ‘Originals’, distribuïdes de forma gratuïta i que ja han abordat temes com la igualtat de gènere (‘We all play’), la salut mental (‘Bojan, més enllà del somriure’) o figures inspiradores en esports altament estigmatitzats (‘Ride your dream’).

Publicitat

“Encara que el nostre principal objectiu és entretenir, creiem que això s’ha d’aconseguir a través de continguts responsables que reflecteixin la diversitat del nostre món i promoguin un canvi positiu i sostenible”, ha insistit Dufour, que s’ha mostrat partidari “d’estimular aquest debat” sobre la sostenibilitat i la inclusió en la indústria de l’streaming (Netflix, Amazon Prime, Disney+, HBO) i ha avançat els plans de futur de Rakuten TV. “Ens fixarem un objectiu a nivell de descarbonització i continuarem reduint l’impacte ambiental a totes les àrees, inclosa la de producció i distribució de contingut”, ha reblat el CEO de Rakuten TV. “Com una de les principals plataformes d’streaming a Europa, creiem essencial que els creadors i distribuïdors d’entreteniment representin la realitat de manera completa, inclusiva i precisa, mentre minimitzen el seu impacte ambiental i fomenten una cultura de sostenibilitat”, ha afegit la directora d’ESG i Comunicació de Rakuten TV, Fabiana Cumia.

“Encara que queda molt per fer, estem compromesos en treballar els valors que estan en línia amb la nostra visió i missió d’oferir entreteniment de qualitat i sostenible”, ha conclòs Cumia.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió