Edició 2346

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 27 de desembre del 2024
Edició 2346

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 27 de desembre del 2024

Personal d’atenció educativa es concentra al Parlament per exigir millores retributives i l’equiparació dels seus drets

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Una cinquantena de membres del personal d’atenció educativa (PAE) s’ha concentrat aquest dilluns a les portes del Parlament per exigir al futur Govern millores retributives i la “dignificació” de les seves condicions de treball. La protesta l’han convocat els sindicats CGT i USTEC-STEs (IAC) i s’ha desenvolupat coincidint amb la constitució de la mesa de la institució. Els participants han aprofitat per registrar una moció que recull les seves principals reivindicacions i denuncia que es troben “sotmesos” a un conveni de l’any 2008 que els classifica en una categoria inferior a la qual els pertocaria. Per això, han reclamat la reclassificació professional i que s’equiparin els seus als dels docents.

Entre les equiparacions que els membres del personal laboral d’atenció educativa ha reclamat hi ha el mes de juliol com un mes de formació; la reducció de dues hores d’atenció directa a l’alumnat per al personal major de 55 anys; o el reconeixement i la millora de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de primer cicle de l’escola rural, que exercint tasques d’educadores de llars d’infants, són contractades com a TEEIs.

Publicitat

Alhora, han exigit que es reconegui l’etapa 0-3 com una etapa educativa més, dotant-la d’uns recursos que permetin una atenció educativa, inclusiva i de qualitat, amb un calendari igualitari a la resta de centres educatius i unes ràtios equiparades a la normativa europea.

En aquesta línia, també han demanat que es millori la gestió de la borsa de treball que des del seu punt de vista és “obsoleta”, no garanteix la igualtat d’oportunitats entre les persones candidates, ni l’entrada de nou personal. Així, han reclamat que s’obri la borsa de treball un cop l’any i la implementació real del decret d’inclusiva, amb la dotació de personal d’atenció educativa propi del Departament d’Educació, ajustada a les necessitats reals del sistema.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió