ACN Madrid – El ministre de Transports i Mobilitat, Óscar Puente, ha dit que no estudiaran una segona freqüència de l’Avant, aquesta des d’Ulldecona (Montsià), cap a Barcelona, fins que no acabin les obres del túnel de Roda de Berà i es restableixi la circulació entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. A la pregunta del senador ebrenc d’ERC, Jordi Gaseni, sobre quan donarà compliment a la resolució, aprovada al Senat el 8 d’octubre, amb aquesta i altres peticions, el ministre ha qüestionat que un segon Avant “sigui la millor resposta a les necessitats de mobilitat” del territori i ha defensat que “els serveis actuals són més competitius, en número i en temps de viatge” que quan l’Euromed s’aturava a l’estació de l’Aldea.
El ministre de Transports ha assegurat que estudiarà establir una segona freqüència de l’Avant Expres diària entre les Terres de l’Ebre i la capital catalana, però ha reivindicat que cal “fer molta pedagogia” sobre el servei ferroviari de l’Avant, “les condicions sota les quals es presta i sobre els criteris que s’han de complir per oferir-lo”. “Hauria de veure, primer, si és la millor resposta a les necessitats de mobilitat i, si no estan millor cobertes a través de qualsevol altra opció, com els trens regionals o els autobusos amb una millor freqüència”, ha dit.
Puente tampoc s’ha mostrat disposat a recuperar les parades de l’Euromed a l’estació de l’Aldea perquè “és un servei comercial de llarga distància” que “ha de ser competitiu en temps de viatge” i per això fa únicament parades “en capitals de província o en grans ciutats que puguin fer de hub regional amb suficient demanda”. El ministre ha assenyalat que a les Terres de l’Ebre, el servei de llarga distància per connectar Catalunya i el País Valencià està cobert amb l’Intercity, i per anar a Barcelona, amb els trens de l’R-16.
D’aquesta manera, el ministre de Transports i Mobilitat ha respost al senador Jordi Gaseni que l’ha interpel·lat en la sessió plenària del Senat d’aquest dimarts. En la pregunta, Gaseni ha recordat al Ministeri que “la connectivitat ferroviària” a les Terres de l’Ebre “és insuficient i deficient” i afecta “seriosament a la ciutadania” en el seu dia a dia, que es veu obligada a “buscar alternatives al tren” que “no són assumibles per a moltes famílies”.
El senador d’ERC ha explicat a Puente que els usuaris ebrencs han qualificat de “caòtic, insuficient i desesperant” el primer mes de mesures alternatives pel tall ferroviari. En canvi, el ministre ha assegurat que el pla alternatiu de transport ha sigut “un èxit”, tot i que “es continuarà millorant i ajustant” a les peticions dels ajuntaments i usuaris, fins que acabin els treballs al mes de març.