Edició 2182

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de juliol del 2024
Edició 2182

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de juliol del 2024

Noel creix un 16% el 2023 i factura 638 MEUR, la meitat dels quals corresponen a l’exportació

|

- Publicitat -

ACN Sant Joan les Fonts – L’empresa d’alimentació amb seu a Sant Joan les Fonts (Garrotxa) Noel va tancar el 2023 amb una facturació de 638 milions d’euros. Això és un 16% més que l’any anterior i consolida l’estratègia de Noel per la internacionalització, ja que gairebé la meitat de tota la facturació prové de l’exportació. A més, la firma ha seguit apostant per la inversió, per tal de mantenir el creixement de l’empresa. En aquest sentit, va invertir 22 milions d’euros el 2023, entre els quals destaquen els gairebé cinc dedicats a l’ampliació de la planta de llescats, els set que hi ha assignats per la nova planta de producció de Tap Tap Food que s’aixecarà a Sant Joan les Fonts o els més de dos per adquirir una nova granja que s’afegeix a les sis que ja tenia.

Si bé cada vegada l’empresa aposta més per la diversificació, la divisió de productes carnis continua representant el principal negoci del grup, que és el segon de tot l’estat en el mercat de producció de pernil cuit llescat, fregant el 21% de quota. A més, suposa un gran atractiu per a mercats estrangers, que han augmentat les compres a Noel d’aquest tipus de producte, fet que explica l’increment de vendes a altres països per part de la companyia. Actualment, l’empresa està present en més d’una seixantena de mercats i compta amb filials situades al Regne Unit i als Estats Units, i amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.

Publicitat

En aquest sentit, el director general de Noel, Albert Boix, assenyala que han hagut d’afrontar un període “desafiant, marcat per un context geopolític i econòmic complex”, però destaca que en els darrers exercicis la companyia ha mantingut l’impuls per seguir creixent. A més, Boix subratlla el compromís per oferir productes d’alimentació “de qualitat, innovadors i sostenibles, alineats amb el desenvolupament de la societat” com una de les claus de l’empresa.

Des de Noel ressalten el creixement que ha tingut la gamma més alta de la marca, ‘Delizias’, que ha incrementat les seves vendes en un 20,7% respecte el darrer exercici. Uns resultats que Noel atribueix al “reposicionament de la gamma”, les millores de diverses receptes i el nou disseny dels envasos.

<strong>Formació i medi ambient</strong>

La companyia, que actualment ja supera els 2.600 llocs de treball i que representa així l’empresa que més ocupació genera a la Garrotxa, ha refermat la seva aposta pel desenvolupament del personal. Així, Noel ha incrementat en un 57% les hores de formació respecte a l’exercici anterior, invertint més de 22.000 hores, al seu centre de formació interna, Noel Academy. A més, el grup ha augmentat en un 34% les accions formatives respecte a 2022.

En relació a l’àmbit mediambiental, la companyia ha reduït el consum d’aigua per tona produïda en un 45% en un període de cinc anys. Això els ha permès passar de 3,92 m³ per tona l’any 2019 a 2,55 m³ l’any 2023.

Finalment, i pel que fa a la reducció de plàstic la companyia ha eliminat del mercat 97 tones d’aquest material, que se sumen a les 179 tones de 2022. Tot plegat gràcies a l’ús de materials més sostenibles en la fabricació dels seus envasos com el paper, el cartró o l’RPET, un plàstic monomaterial 100% reciclable.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió