Edició 2482

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 12 de maig del 2025
Edició 2482

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 12 de maig del 2025

Molts països europeus segueixen liderant la llista d’emissors de gasos contaminants, segons l”Informe Europa 2024′

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L”Informe Europa 2024′ constata que molts països europeus segueixen liderant la llista d’emissors de gasos contaminants, i alerta que per complir les recomanacions internacionals per arribar a emissions zero el 2040, les emissions dels sistemes d’energia europeus “s’haurien de reduir en tres vegades la taxa actual”. L’ús de carbó, per exemple, va augmentar un 13% el 2021 en el global dels subministraments d’energia europeus. Al ritme actual, la neutralitat del carboni no s’assoliria fins a l’any 2.100. El text, publicat aquest dilluns a la revista ‘The Lancet Public Health’, subratlla l’impacte negatiu de les distorsions del clima en la salut de les persones i lamenta el “retard” dels països europeus per mitigar i adaptar-se a la situació.

L’estudi, liderat pel Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) en col·laboració amb el Barcelona Institut for Global Health (ISGlobal), també critica les “oportunitats perdudes” per protegir i millorar la salut de la població amb accions climàtiques, alhora que alerta que l’impacte del canvi climàtic “es reparteix de forma desigual” en funció del desenvolupament socioeconòmic, de la marginalització o dels “patrons d’inequitat existents”.

Publicitat

Els autors de l’informe alerten que cal prendre accions “urgents” per reduir els gasos d’efecte hivernacle, i subratllen que les accions que es prenguin en aquest sentit “beneficien la salut”, atès que comportaran “un aire més net” i “millors dietes”, i reduiran les desigualtats en ciutats més adients per viure”.

Aquest és el segon informe indicador de la ‘Lancet Countdown’ a Europa, que monitoritza els progressos en la salut i el canvi climàtic al vell continent.

Alguns dels indicadors mostren que les morts relacionades amb la calor han augmentat arreu d’Europa, o bé que ara hi ha més hores de risc per dur a terme activitat física a causa de les temperatures, fet que comporta una disminució de les pràctiques esportives i, en conseqüència, un empitjorament de la salut.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió