ACN Tarragona – La Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona ha aprovat definitivament el Pla especial urbanístic de la fase 1 del tramvia del Camp de Tarragona, als municipis de Salou, Vila-seca, Cambrils i Vinyols i els Arcs. El Pla identifica i regula les reserves de sòl afectades per implantar la primera fase de la infraestructura. El Govern considera “cabdal” l’equipament per a la mobilitat de la segona àrea metropolitana de Catalunya, amb prop de 325.000 residents. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica posa en relleu que la definició del traçat ha estat coordinada i consensuada amb els ajuntaments pel que fa a la integració urbana. La inversió prevista per a aquesta primera fase supera els 150 milions d’euros.
El traçat abasta una longitud de 16,4 quilòmetres amb via doble. En el tram entre l’antiga estació de Cambrils i l’estació de Salou-Port Aventura, discorre pels terrenys de l’antiga línia ferroviària costanera, passant per Cambrils, Vinyols i els Arcs i Salou.
Des de Salou-Port Aventura, es preveu un traçat nou, que introdueix la infraestructura al nucli de Vila-seca, fins arribar a la futura Estació intermodal prevista pel Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible. Igualment, preveu un nou traçat tramviari de connexió entre l’antiga estació de Cambrils i la nova estació de Cambrils Nord.
La superfície total de l’àmbit del Pla especial urbanístic aprovat és d’unes 50 hectàrees. L’àmbit d’intervenció inclou la plataforma del tramvia i les instal·lacions necessàries per al seu funcionament, així com la franja de sòl de protecció del conjunt de la infraestructura tramviària.
L’actuació de la primera fase disposarà de 15 parades entre les estacions de Cambrils Nord i l’Estació Intermodal Estació, quatre de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries existents d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca, i la futura estació ferroviària Estació Intermodal prevista pel Ministeri.
El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials, i el projecte també inclou unes cotxeres i tallers al terme de Vila-seca.