Edició 2184

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de juliol del 2024
Edició 2184

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de juliol del 2024

Lleida estrena el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya per posar en relleu la importància d’aquest aliment

|

- Publicitat -

ACN Lleida – Lleida ja té en marxa Cosmofruita, el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya. Aquest nou espai posa en relleu els valors d’aquest aliment i la importància que té per al desenvolupament social i econòmic del territori català, alhora que vol conscienciar i afavorir l’alimentació saludable entre la població, sobretot els més joves, tal com ha valorat el president en funcions de la Generalitat, Pere Aragonès, que ha estat l’encarregat d’inaugurar-lo oficialment aquest dijous. En concret, el centre combina “la història de la fruita amb l’ús de noves tecnologies, tallers, cuina, dades macroeconòmiques o testimonis del sector agrari” per acostar-se a la ciutadania, ha explicat Montse Baró, presidenta d’Afrucat, que promou l’equipament.

Aragonès ha explicat que el Govern ha destinat 160.000 euros a fer possible el centre d’interpretació de la fruita de Catalunya (Cosmofruita), que s’ubica al carrer Corregidor Escofet de Lleida, pròxim a la seu d’Afrucat, que promou l’espai. El president en funcions de la Generalitat ha considerat que l’equipament serà referent a l’hora de divulgar “l’excel·lència de la fruita de casa nostra, la importància d’una alimentació saludable i conscienciar del pes econòmic i social que té aquest aliment per al conjunt del país”. Així mateix, ha remarcat que també posa en relleu “la pagesia i el consum de proximitat, que van estretament vinculades l’una amb l’altra, si volem continuar avançant cap a una Catalunya més sostenible i amb oportunitats al conjunt del territori”.

Publicitat

El president ha afegit que des de l’inici de l’última legislatura s’ha treballat per “construir un sistema alimentari sostenible, segur, resilient, amb accés universal i que promogui el consum i l’alimentació saludable, responsable i compromès amb la cadena de valor que hi ha darrere dels productes de proximitat”, ha expressat. “Per això, vam posar en marxa el Pla estratègic de l’alimentació, que treballa diferents vessants entre les quals hi ha la divulgació i la valorització del sector alimentari”, ha dit. “Animo a tothom a visitar Cosmofruita i a comprometre’ns a consumir fruita de Catalunya perquè és bona, saludable i ens ajuda a vertebrar el territori”, ha conclòs.

Per la seva part, la presidenta d’Afrucat, Montse Baró, ha celebrat que “avui és un gran dia per a nosaltres” perquè el centre suposa aportar el seu “gra de sorra a millorar la societat”. En concret, vol donar resposta a la necessitat “d’acostar el sector agrari a la població, fer-lo més atractiu entre les noves generacions i millorar els hàbits alimentaris”, ha dit Baró, que ha alertat que el consum de fruita va a la baixa i “estem molt lluny de menjar les famoses cinc fruites diàries”.

Respecte a l’espai, Baró l’ha definit com un nou concepte de “responsabilitat civil” que permet “experimentar, pensar, aprendre, conscienciar” i parlar “d’alimentació saludable, sostenibilitat ambiental, social i econòmica, salut, malbaratament alimentari i de cuina”. Ho fa amb la combinació de la història, noves tecnologies, activitats, testimonis, dades macroeconòmiques i un element central. “Es tracta d’un arbre al qual li dediquem 365 dies a l’any per recollir-ne els fruits”, ha indicat.

 La Diputació de Lleida també ha col·laborat per fer possible el projecte. El president de l’ens, Joan Talarn, ha valorat que Cosmofruita mostra tots els valors de la fruita i aconsegueix explicar-los a la societat, sobretot als joves. “Darrere d’aquest aliment hi ha projectes de vida i això s’ha de donar a conèixer”, ha dit. En la mateixa línia, l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha dit que Cosmofruita permet reconèixer “l’esforç” del sector agrari per cultivar la fruita i el seu procés de comercialització. “Passen moltes coses des de la collita fins que l’aliment arriba a una casa o a un restaurant, i és extraordinàriament important divulgar-ho”, ha expressat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió