ACN Barcelona – La companyia de llarg radi amb base a Barcelona LEVEL té previst rebre el certificat d’operador aeri (AOC) abans del 31 de desembre i convertir-se ne una companyia independent d’Iberia dins del grup IAG. El CEO de l’aerolínia, Rafael Jiménez, ha comentat que és “absolutament fonamental” per posar-se al “nivell de Madrid, Londres i Dublín”, on les altres companyies del hòlding tenen les seves bases, i “donar espai” al creixement del llarg radi des del Prat. Disposar del propi AOC permetrà que, per exemple, LEVEL sigui una entitat pròpia, faci els seus propis contractes i tingui la seva pròpia plantilla, entre d’altres. La companyia ha confirmat que espera incorporar un setè avió en breu i una vuitena unitat abans del 2026.
El directiu de la companyia ha explicat que una de les principals missions d ela companyia és “connectar Barcelona al món” i que al Prat hi ha un “espai per conquerir” i permetre “aportar innovació i coneixement, atreure inversió estrangera i capturar i facilitar negocis”.
Jiménez, que va assumir el càrrec fa poc més de mes i mig, ha recordat l’evolució de la companyia, que va començar a operar sota el paraigües d’Iberia al 2017 amb dues aeronaus, que posteriorment es van ampliar a quatre i en breu ho faran fins a les set en les properes setmanes i les vuit d’aquí un any, aproximadament. Aquest increment de la flota servirà, segons Jiménez, per reforçar les destinacions existents amb el continent americà ampliant freqüències però no per obrir-se de noves de moment.
Així mateix, la companyia tampoc mira per ara al mercat asiàtic i prioritza consolidar-se les rutes actuals a Nova York, Miami, Boston, San Francisco, Los Angeles, Santiago de Xile i Buenos Aires.
El fet de tenir una AOC pròpia voldrà dir que LEVEL disposarà de la seva plantilla. Segons el directiu, hi ha una part de la plantilla que ha optat per incorporar-se a LEVEL, on tindran unes condicions laborals “diferents a Iberia”, mentre que d’altres han preferit quedar-se a l’aerolínia espanyola. Per això, LEVEL té previst incorporar més treballadors, que s’unirien als 50 comandants i 85 copilots actuals, i a la seixantena de treballadors de les oficines, on recentment s’ha doblat la plantilla.
Paral·lelament, la flota de l’aerolínia també haurà d’anar rebent els permisos de les autoritats aèries dels països on vola com a aeronaus de LEVEL, un procés que s’anirà fent de forma paulatina durant l’any que ve.
Des de la vessant del client que vola des del Prat, els responsables de l’aerolínia han deixat clar que no notaran cap diferència.
Per Jiménez, créixer des de l’aeroport del Prat també ha de ser beneficiós per a la infraestructura i, en referència a l’ampliació, ha assegurat que “tot el que sigui ampliar connectivitat i servei serà millor”. “El fet que Barcelona ampliés el seu aeroport seria interessant per a nosaltres”, ha assenyalat Jiménez, en una trobada amb periodistes.
A més, Jiménez ha destacat l’avantatge que suposa per a l’aerolínia el fet de compartir base amb Vueling al Prat, on els viatgers poden connectar amb més d’una seixantena de destins.
Una altra de les novetats que implicarà operar de forma independent és que LEVEL tindrà els seus propis resultats. Jiménez no ha avançat xifres però ja ha avisat que l’aerolínia serà “recent creada” i que comparada amb British Airways o Iberia és “molt més petita”.