Edició 2365

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 15 de gener del 2025
Edició 2365

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 15 de gener del 2025

Les xarxes instal·lades a l’estació de Catalunya permeten reduir en un 75% la xifra d’usuaris que creuen les vies

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Les xarxes que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va instal·lar a finals de desembre de 2022 a l’estació de Catalunya, entre les vies del metro i les de Rodalies, han permès reduir en un 75% els episodis relacionats amb persones que creuen les vies. N’ha informat TMB que ha apuntat que els 29 casos de creuaments de vies detectats l’any 2019 van rebaixar-se a set el 2023. A més, en el que portem de 2024, només se n’han comptabilitzat tres. Paral·lelament, la col·locació d’aquests elements ha permès retallar el temps d’aturada dels combois que causaven aquests actes incívics. Així, dels 44 minuts anuals registrats el 2019 s’ha passat a deu minuts el 2023 i a vuit enguany.

 

Publicitat

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha posat en valor aquesta instal·lació amb la qual ha quedat demostrada “que es millora la seguretat dels usuaris i s’ofereix un millor servei amb menys incidències i menys temps d’aturada”. Bonet ha explicat que, tot i que les xifres són molt bones, “se segueix treballant per a poder deixar a zero les baixades a vies”.

En aquest sentit, TMB també està realitzant una campanya de sensibilització als seus canals corporatius i xarxes socials sota el lema ‘Baixar a la via, no és la via’. Amb aquesta acció es busca conscienciar sobre el risc de mort que suposa accedir a la zona de circulació de trens. La campanya també explica com procedir en cas d’una caiguda d’objectes a la via.

<strong>Un punt complex de la xarxa de metro</strong>

Les vies i andanes de l’estació de Catalunya de la línia 1, estan situades en paral·lel a les de Rodalies i alguns usuaris havien creuat directament a través de l’obertura que existeix a la mitjanera i que es va acabar tapant amb les esmentades xarxes. La situació provocava un gran perill d’atropellament i aturades d’emergència dels trens en circulació. Per evitar-ho, el juliol de 2022 ja es va instal·lar una senyalització de prohibició de baixar a zona de vies mentre que la compartimentació mitjançant les xarxes es va finalitzar el 21 de desembre d’aquell mateix any.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió