ACN Barcelona – L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) ha expressat aquest dijous “la seva màxima preocupació” per la informació facilitada pel Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat amb relació als canvis a batxillerat. Segons l’entitat, la necessitat d’incrementar les competències en ciències naturals i experimentals (física, química, ciències de la terra, biologia), tecnologia i matemàtiques, la complexitat de la societat amb el creixement de la desinformació i els discursos pseudocientífics, així com els mals resultats en les avaluacions internacionals, “requereixen més que mai sustentar uns ensenyaments sòlids i de qualitat i en cap moment reduir el pes curricular de les diverses matèries”.
“La formació de l’estudiantat de batxillerat ha d’assegurar en tot moment la seva capacitació en els diversos àmbits del saber i en les matèries científiques corresponents. Cal garantir, així, una formació sòlida que prepari les generacions futures com a professionals crítics i competents”, diuen en un comunicat.
En aquest sentit, la nova proposta d’ordenació de les diverses matèries de ciència i tecnologia i d’humanitats i ciències socials (amb reduccions significatives del pes curricular de les matèries comunes i de modalitat, i que afecten també el pes de la qualificació del treball de recerca) “redueix significativament l’adquisició de competències i dels coneixements adequats”.
És per tot això que insten el Departament d’Educació i Formació Professional a reconsiderar la proposta de projecte de decret de modificació del decret 171/2022, d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat. En aquesta línia, les universitats públiques es posen a disposició del Govern per a treballar plegats i aprofitar l’expertesa i el ferm compromís amb un sistema educatiu robust i de qualitat.