Edició 2361

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 11 de gener del 2025
Edició 2361

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 11 de gener del 2025

Les rebaixes comencen amb bones perspectives d’afluència i descomptes de més del 50%

|

- Publicitat -

ACN Salt / Cornellà de Llobregat – La campanya de rebaixes ha donat el tret de sortida oficialment aquest dimarts al matí, malgrat que alguns establiments ja feia dies que oferien descomptes. Ho fan amb bones perspectives de vendes per part d’alguns comerços i amb uns descomptes que arrenquen a partir del 50%. El bon nivell de vendes durant el Nadal esperona a pensar que els comerços viuran unes bones rebaixes i asseguren que no hi haurà manca d’estoc. És el cas del centre comercial Espai Gironès de Salt, on el gerent assegura haver tancat les festes amb un 7% més de visitants que l’any passat. A més, el fet que la campanya arrenqui un dia que encara és festiu per a les escoles facilita que hi hagi més gent als comerços.

Els comerços han viscut un Nadal dolç amb una campanya que ha tancat amb bones dades de facturació. És el cas del centre comercial Espai Gironès de Salt, on el gerent explica a l’ACN que han tancat les festes amb un 7% de visitants. Ara, estan tancant les dades de facturació però preveuen fer-ho amb un 16% més que l’any passat, confirmant que aquesta ha estat “una molt bona campanya de Nadal”.

Publicitat

Aquestes dades esperonen a una bona campanya de rebaixes que ha engegat oficialment aquest dimarts. Si bé és cert que al llarg de les festes ja hi havia comerços que oferien descomptes, des d’aquest dimarts al matí tots els establiments llueixen els rètols de rebaixes amb uns preus entre el 50 i el 70% inferiors que el preu original. Segons el gerent d’Espai Gironès, Pau Jordà, assegura que des de la crisi econòmica han “deixat enrere aquells primers descomptes del 20 o 30%” que marcaven les primeres setmanes de rebaixes.

Això fa que es generi “molt més dinamisme econòmic” perquè els clients poden comprar més productes a un preu més baix i això els atrau als centres comercials, mentre que si ofereixen descomptes baixos es perd una part d’aquest potencial d’atracció. Segons Jordà, a més, aquesta estratègia permet combatre el comerç digital i les ofertes que tenen periòdicament. “El comerç digital sempre fa rebaixes”, explica el gerent del centre comercial gironí.

Per altra banda, el fet que el primer dia de rebaixes hagi coincidit en l’últim dia de les vacances escolars també ajuda que el primer dia de rebaixes hi hagi més afluència en els comerços. La gent ha omplert els centres comercials aprofitant que els nens encara no tenen escola. De tota manera, es preveu que aquest cap de setmana també hi hagi una alta afluència de gent. De fet, el període més fort a nivell de vendes que preveuen en aquesta campanya són les primeres dues setmanes de mes.

Al centre comercial Splau de Cornellà de Llobregat, per exemple, l’afluència de visitants ha estat important des de primera hora tot i ser un dia feiner. Els clients més matiners s’han trobat descomptes de fins el 70% i molt de producte on triar. 

La Sofia, que acompanyada dels seus pares ha arribat al centre comercial abans de les 10 del matí, explica que ha arribat d’hora per poder “triar i remenar” amb calma i evitar aglomeracions. Tot i que venia a buscar pantalons, finalment s’ha endut un parell de samarretes que ha trobat amb un molt bon descompte. 

La Gemma, per contra, diu que s’hi ha acostat per “passar el dia” i comprovar si els productes “estan tant rebaixats com diuen”. “En principi no volia comprar res, però si veig alguna cosa que valgui la pena potser m’animo”, ha afegit. 

D’altres visitants han anat al centre comercial a fer canvis de productes i, de pas, a fer una ullada. És el cas de la Laura, que han vingut a retornar una camisa i que fa marxat amb unes sabates que estaven rebaixades un 60%.

En línies generals, els comerciants de l’Splau esperen unes bones rebaixes després d’una campanya de Nadal que ha estat “molt bona”. Els descompte més habitual és del 50%, tot i que ha articles fins un 70% més econòmics. 

Malgrat que la campanya de Nadal ha estat molt bona, els comerciants de l’Splau asseguren que no hi haurà manca de producte i que els clients podran trobar “moltes i bones oportunitats”. 

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió