Edició 2182

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de juliol del 2024
Edició 2182

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de juliol del 2024

Les proves d’integració del nou traçat de tramvia entre Plaça de les Glòries i Verdaguer començaran aquesta nit

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Les proves d’integració del nou traçat del tramvia entre la Plaça de les Glòries i Verdaguer s’iniciaran aquesta nit amb l’objectiu de fer els ajustos necessaris per posar en marxa el nou servei, a partir d’aquesta tardor. Les proves s’iniciaran a partir de dos quarts d’onze de la nit i els combois viatjaran per primer cop per part del nou traçat a una velocitat molt reduïda. A més, també servirà per provar la compatibilitat dels tramvies amb el subministrament elèctric per terra (APS), que serà el primer cop que s’utilitzarà a l’Estat, i amb la resta d’obra civil executada, com les andanes. La previsió és que el nou tram doni servei a 24.000 viatgers diaris i retiri al voltant de 2.000 cotxes del tram central de la Diagonal.

<em>(La notícia s’actualitza amb la posada en marxa de proves nocturna del tramvia que enllaça per l’avinguda Diagonal)</em>

Publicitat

Quan el servei estigui operatiu, la connexió entre Glòries i Verdaguer, d’uns dos quilòmetres de longitud, es cobrirà en set minuts. De moment, però, aquesta nit es duran a terme les primeres proves d’integració i els combois viatjaran per primer cop per les noves vies a una velocitat de 5 km/h, l’equivalent a la velocitat d’un vianant. Durant aquest test, la Guàrdia Urbana acompanyarà el tramvia i regularà el trànsit amb la resta de vehicles en aquelles cruïlles on calgui. De fet, s’ha decidit fer aquestes proves de nit per entorpir el trànsit el menys possible.

A Glòries, els combois passaran d’alimentar-se de la catenària, mitjançant el pantògraf, a fer-ho per terra (APS). El que ho faci aquesta nit serà una de les 18 unitats ja adaptades per aquest canvi d’un total de 21 de la flota del tramvia.

Segons ha explicat el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Manuel Valdés, les proves d’avui i les que se succeeixin aquest estiu determinaran l’inici de les marxes en blanc, quan viatgen amb velocitat comercial però sense passatgers; i posteriorment l’entrada en servei definitiva. Per tot plegat, Valdés ha eludit concretar la data de la inauguració del nou tram després de dos anys d’obres i una inversió superior als 100 milions d’euros, més enllà que serà a la tardor.

Valdés ha deixat clar que encara s’està en una fase inicial de les proves i que aquesta nit hi participaran diferents tècnics que avaluaran com es duu a terme la transmissió de corrent per terra, les aturades a les parades, els elements de seguretat o com responen els materials, entre d’altres. Fins ara, s’ha provat tot de forma independent i avui es farà de forma integral, ha destacat el director de l’ATM. En funció dels resultats, s’aniran redissenyant la resta de proves i quins especialistes hi ha de prendre part.

Amb l’entrada en servei del nou tram del tramvia a partir de la tardor, es modificarà l’operativa de les línies T4, T5 i T6. D’aquesta manera, la T4 de Trambesòs deixarà de circular direcció Ciutadella Vila Olímpica i farà el recorregut cap al centre de la ciutat. Per la seva banda, la T5 i la T6 cobriran aquesta part del servei, fins a la platja.

Juntament amb la finalització de les obres d’infraestructura, que ja es troben en la seva fase final, s’estrenarà la nova urbanització al voltant de la Diagonal, entre el carrer de Los Castillejos i el Passeig de Sant Joan, A més, entre aquest primer carrer i el carrer Marina s’ha mantingut la rambla i s’han ampliat les franges verdes laterals i a la Plaça Pablo Neruda, que fa de ròtula entre la Diagonal i el carrer d’Aragó, s’ha generat una gran esplanada per als vianants.

<strong>”Estar en condicions a la tardor”</strong>

La primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, ha subratllat que la fase de proves d’aquest dilluns a la nit ha de servir per comprovar que “tot està funcionant per estar en condicions de posar en servei a la tardor”. Bonet ha recalcat que “s’hauran de seguir” aquestes avaluacions els propers dies, perquè “és molt important”. 

D’altra banda, la tinenta d’alcaldia ha dit que “en les properes setmanes” rebran el projecte per a la connexió del tramvia fins a Francesc Macià i que s’haurà “d’analitzar”. Bonet ha reiterat el convenciment que l’enllaç passa per aquesta artèria de la capital catalana. 

La consellera de Territori en funcions, Ester Capella, ha recordat que la Generalitat ha destinat 50 milions d’euros per a la connexió d’aquesta infraestructura i que quan es completi connectarà nou municipis de l’àrea metropolitana.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió