Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Les obres de l’enllaç entre Calonge i Castell-Platja d’Aro crearan un nou tram pedalable al Baix Empordà

|

- Publicitat -

ACN Calonge / Castell-Platja d’Aro – Les obres del tram d’enllaç entre Calonge i Sant Antoni i Castell-Platja d’Aro permeten crear un nou tram pedalable al Baix Empordà i unir les dues vies verdes del Carrilet i el Tren Petit. El nou tram tindrà un recorregut de 3,3 quilòmetres i el projecte inclou diverses actuacions als dos termes. Entre elles, un tram paral·lel a la carretera comarcal de Palamós a Sant Feliu de Guíxols (C-253) i l’ampliació del pont d’aquesta carretera sobre l’accés al càmping Cala Gogo. A Calonge i Sant Antoni dona accés a diferents urbanitzacions, tres càmpings i diversos hotels.

A Castell-Platja d’Aro el recorregut és paral·lel a la costa i dona accés al veïnat Politur, al camí de ronda nord, a la carretera de circumval·lació, i enllaça amb l’àrea comercial del centre.

Publicitat

El traçat s’ha projectat de manera que es puguin aprofitar al màxim infraestructures existents i l’espai disponible. Per això, s’han realitzat actuacions en diferents seccions: en els trams on la nova via discorre paral·lela a la carretera, amb paviment asfàltic, i en els trams on la via discorre paral·lela a la vorera o per zones verdes, amb sòl de ciment.

El pressupost total de les obres del projecte és de 771.286,49 euros i està cofinançat amb un ajut FEDER de 318.713,43 euros i per la Diputació de Girona, amb 140.861,26 euros. La resta es finança entre els ajuntaments de Calonge i Sant Antoni (199.397,32 euros) i Castell-Platja d’Aro (80.642,32 euros), i un ajut per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme de la Generalitat de Catalunya (36.990,90 euros).

Un cop enllestida aquesta obra, i a través de carrils bici urbans gestionats pels ajuntaments de cada municipi i l’actual ruta Pirinexus, es podran connectar també els nuclis de Castell d’Aro i Sant Feliu de Guíxols amb Palamós, de manera que la via verda del Carrilet i la via verda del Tren Petit quedaran enllaçades i s’ampliarà la xarxa de rutes en bicicleta i a peu del Baix Empordà

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió