ACN Barcelona – L’empresa Charlotte Tilbury, una de les marques del portafoli de la perfumera catalana Puig, ha començat una retirada “voluntària” de determinats lots d’un seu producte, l’Airbush Flawless Setting Spray, després que una anàlisi “rutinària” hagi identificat un problema de qualitat “aïllat”, segons ha informat Puig a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La matriu de Charlotte Tilbury afirma que aquest problema de qualitat “no fa que el producte sigui insegur”, i que no hi ha cap altre producte afectat. La retirada voluntària s’espera que tingui un impacte en el desenvolupament del segment de negoci de maquillatge a Puig, però no al resultat anual de la companyia.
Fins al setembre d’aquest any Puig acumulava una facturació de 3.428 milions d’euros, un 9,6% més que en el mateix termini de l’exercici anterior. La companyia catalana va sortir a borsa el maig passat i va entrar a l’índex Íbez-35 a finals de juliol en substitució de Meliá Hotels.
Puig va adquirir Charlotte Tilbury el juny del 2020, marca britànica fundada el 2013 i especialitzada en l’elaboració de productes de maquillatge. En aquell moment la firma catalana controlava una participació majoritària de la marca, mentre que la resta seguia en mans de la fundadora Charlotte Tilbury, que també mantenia el càrrec de presidenta. Puig no va especificar l’import de l’operació, però fonts del sector assenyalaven aleshores que l’empresa catalana valorava Charlotte Tilbury en 1.000 milions de dòlars (891,5 MEUR).