Edició 2169

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 03 de juliol del 2024
Edició 2169

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 03 de juliol del 2024

L’empresa d’antiarnes i productes per a la llar Tenka Best arriba als 20 anys amb l’objectiu de doblar la facturació

|

- Publicitat -

ACN Aiguafreda – Tenka Best, empresa d’Aiguafreda que ven antiarnes i productes per a la llar a terceres marques i a supermercats i hipermercats, va tancar el 2023 amb 7,7 MEUR de facturació. El fundador i CEO de l’empresa, Ramon Albert Raich, explica a l’ACN que l’objectiu en els pròxims tres anys és doblar aquesta xifra. Raich destaca que l’aposta per l’I+D sempre ha estat “una prioritat” i ara estan a punt de llançar un nou producte de neteja i desinfecció sota el nom d’E-Caps. Esperen que tingui bona acollida perquè “a més de ser sostenible és eficaç”, assenyala Raich, i ho contraposa a molts productes similars del mercat. La companyia vol fer créixer les instal·lacions d’Aiguafreda en els propers anys i passar dels 6.000 m2 de fàbrica als 14.000 m2.

Unes 40 persones donen vida a les instal·lacions que Tenka Best té a Aiguafreda. L’empresa, que va néixer fa 20 anys, fabrica, entre d’altres, antiarnes, insecticides i ambientadors que es venen a terceres marques i a supermercats d’arreu del país però també a França, Portugal, Mèxic i diferents països dels cinc continents.

Publicitat

Amb el canvi de normativa sobre els productes antiarnes, el fundador i CEO de Tenka Best, Ramon Albert Raich, va apostar per idear un producte nou. “Em deien que era un boig”, explica. Però assegura que la seva determinació ha situat la companyia on és ara i l’ha ajudat a consolidar-se. Fa anys van haver de deixar enrere les boletes antiarnes i ho van substituir per un antiarnes en forma de pastilla. “Vam agafar tot el que no es podia fer i vam donar-li la volta. Enlloc d’unes boletes ho vam convertir en una pastilla, la vam embolicar, i enlloc que fes pudor, feia olor. Vam construir una cosa que no existia”, relata.

A partir d’aquí van començar a signar acords amb les principals multinacionals que hi havia en aquell moment a Europa i van començar a fer marques pròpies. Van passar d’un treball molt artesanal, fins arribar a aconseguir certificacions internacionals que poques empreses tenen a l’Estat espanyol. I de tenir un catàleg mono producte, van passar a oferir un catàleg molt més gran que es ven a països de tot el món. Això els ha situat a ser l’empresa espanyola que més ven i a Europa a ser una de les dues principals. El 75% del producte que fabriquen és per vendre’l a terceres marques.

Un dels principals encerts va ser l’aposta per a ingredients actius d’origen natural. “Vam començar fa anys amb el geraniol i ara molts ens estan demanant a veure si podem fabricar per a ells”, explica Raich fent referència als insecticides que venen. En el camp dels antimosquits, per exemple, la idea no és matar-los, “sinó fer que no se t’acostin”. “I això ho estem aconseguint a base d’olis essencials”, explica.

<strong>Llançament d’un nou producte de neteja i desinfecció</strong>

La seva aposta per aquest 2024 és el llançament d’una nova tecnologia que han desenvolupat ells mateixos durant els darrers quatre anys. Es tracta de l’E-Caps, que són uns concentrats de pols per netejar i desinfectar que es vendran en saquets hidrosolubles que es col·loquen a l’interior d’una ampolla que el client ja pot tenir a casa i que s’activarà quan el producte es dissolgui en aigua calenta. “En un minut tindràs el producte totalment llest per utilitzar”, explica Raich.

El fundador de la companyia explica que ja l’han testejat a nivell nacional i a nivell europeu “i els resultats d’eficàcia són tan bons o millors que productes que ja estan al lineal preparats per utilitzar”. “Hi ha altres productes a Europa que serveixen exactament per al mateix, però que el que ofereixen al consumidor és sostenibilitat i no eficàcia”, critica. Raich entén que el producte ha d’oferir les dues coses. Ara amb l’E-Caps estan intentant obrir mercats, sobretot a països del nord d’Europa, “que tenen més consciència ambiental”.

<strong>El salt a Estats Units</strong>

El mercat espanyol representa el 70% de la facturació de Tenka Best, mentre que el 30% restant el dediquen a l’exportació. Els països més importants on venen els seus productes són Mèxic -on hi tenen una filial-, Portugal i França. De fet, a Portugal, per exemple, recentment es va fer un estudi entre consumidors i 9 de cada 10 comprava un dels seus productes.

Precisament, el gran creixement que vol experimentar la companyia en els propers anys serà gràcies a l’exportació. “El focus en una primera fase seria Europa, juntament amb el mercat llatinoamericà, i en una segona fase els Estats Units”, explica Ramon Albert Raich.

L’empresa vol arribar als 14 MEUR de facturació en els propers tres anys. Des dels inicis han anat creixent de manera sostinguda, explica el fundador, amb creixements de dos dígits. Només en els últims vuit mesos, Raich assenyala que ja han acumulat un creixement del 25%. “Som una empresa molt catalana, que es dedica a controlar el preu de les gomes. Tenim una forma de fer molt local, però en canvi tenim una forma d’actuar molt global”, destaca el fundador.

<strong>Seguir creixent a Aiguafreda</strong>

Raich explica que últimament també li han volgut comprar l’empresa en diverses ocasions. Però el fundador de la companyia no té la més mínima intenció de vendre perquè assegura que és “un animal de feina”. A més, el relleu a Tenka Best està assegurat amb la incorporació de la segona generació. De fet, un dels fills és el director d’operacions de l’empresa, mentre que un altre és el responsable del mercat llatinoamericà.

La seva idea és seguir creixent a Aiguafreda. “Ens trobem molt còmodes aquí perquè és una manera de fer i una manera de ser bastant diferent de la de Granollers o Barcelona”, assenyala. Ja estan sospesant diferents opcions i la idea és adquirir unes naus que donarien una dimensió a l’espai fabril de 14.000 m2.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió