ACN Barcelona – Aquest dimarts l’Ajuntament de Barcelona ha iniciat una nova etapa de les obres de cobertura de la Ronda de Dalt entre l’avinguda de Vallcarca i l’IES Vall d’Hebron. Després de l’execució del mur central aquest estiu passat, l’actuació que s’inicia ara forma part de les actuacions prèvies a la construcció de les sortides d’emergència, tres per cada sentit de circulació, cosa indispensable quan la cobertura de la ronda converteixi aquest tram en un nou túnel viari. El mur central aixecat aquest estiu constituirà un dels pilars de la nova cobertura. Durant un mes s’actuarà al lateral muntanya del passeig de la Vall d’Hebron, i entre la rotonda del carrer d’Arenys i l’avinguda de Vallcarca restarà obert un dels dos carrils de circulació.
La intervenció se centra ara al lateral de la banda muntanya del passeig de la Vall d’Hebron, amb la demolició de la vorera de la banda mar del lateral. La demolició d’aquesta vorera, que no és utilitzada per vianants per la seva estretor, té per objectiu ampliar el carril de circulació, per guanyar espai per a les futures ocupacions que caldrà realitzar per a la construcció de tres sortides d’emergència del sentit Llobregat de la Ronda de Dalt, a la banda muntanya del passeig.
Prèviament a l’inici dels treballs, s’ha traslladat la parada de bus ubicada en aquest tram uns metres abans, al cordó de serveis de davant de l’Institut Vall d’Hebron. Els passos de vianants de la cruïlla del passeig de la Vall d’Hebron i el carrer d’Arenys no patiran modificacions i en tot moment quedaran habilitats almenys passos d’1,8 metres d’amplada.
La construcció de les tres sortides d’emergència del sentit Llobregat començarà, de manera progressiva, abans de finals d’any. Posteriorment s’abordaran les obres de les tres sortides d’emergència del sentit Besòs, a la banda mar del mateix passeig de la Vall d’Hebron. Els treballs complets finalitzaran a la primavera del 2026.
La cobertura d’aquest tram entre l’avinguda de Vallcarca i l’Institut Vall d’Hebron donarà continuïtat a la coberta ja executada entre el Mercat de la Vall d’Hebron i l’institut. Es tracta d’una longitud de 340 metres, que se sumaran als 200 ja coberts, i que generaran una nova superfície per a ús ciutadà i verd en benefici especialment dels veïns de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.
Està previst que el conjunt de les obres de cobertura –estructura més instal·lacions– acabin el maig de 2027. Les obres d’estructura tindran una inversió d’uns 18 milions d’euros i a això caldrà sumar-li el cost de les instal·lacions i acabats del túnel, que s’estan definint en un projecte propi i que tindran una inversió d’uns 13 milions d’euros, i les obres d’urbanització del nou espai que s’haurà generat.